قدر مشترک جنایتکاران کربلا و رژیم صهیونیستی
همان گونه که معاویه و یزید از نام اسلام برای سرکوب مسلمانان و حفظ قدرت استفاده کردند. در دنیای امروز نیز صهیونیست ها با ادعای قوم برگزیده و حقانیت الهی، جنایات خود را توجیه می کنند و در هر دو مورد، مقدسات به ابزار سیاست تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، قیام عاشورا صحنهای از رویارویی حق و باطل است؛ رویدادی که در آن، امام حسین علیهالسلام به عنوان تجسم راه انبیا، در برابر جبهه زور و فساد ایستاد.
کسانی که ایشان را به شهادت رساندند، تنها مخالف یک فرد نبودند، بلکه رویاروی حقیقت، آزادی و عدالت ایستادند.
قاتلان امام حسین علیهالسلام افرادی نبودند که اتفاقاً مسیرشان با خاندان رسول خدا تلاقی کند؛ آنها محصول ساختارها و فکرهایی بودند که از جاهلیت، کینههای قدیمی، منفعتطلبی و بیرحمی ریشه میگرفت.
دشمنیشان ریشه در همان انحرافی داشت که راه خداپرستی را به مسیر زر و زور تبدیل کرد.
امروز با نگاهی به جریان صهیونیسم، آنچه برجسته میشود استمرار همان جهالت، دشمنی با عدالت و مبارزه با مظلومان است.
صهیونیستها نیز فرهنگ و تفکری را ترویج کردند که دیگر انسانها را نفی، غصب، ظلم و نسلکشی مجاز میداند.
شباهت جالب توجهی در میان قاتلان کربلا و سران صهیونیست دیده میشود: هر دو از دین و معنویت بهرهبرداری ابزاری کردند؛ در حالی که حقیقت دین را پایمال کردند تا حکومت و منافع دنیوی خود را تثبیت کنند.
این رویکرد، نشانه یک اصل ثابت در تاریخ باطل است.
همان گونه که معاویه و یزید از نام اسلام برای سرکوب مسلمانان و حفظ قدرت استفاده کردند.
در دنیای امروز نیز صهیونیستها با ادعای قوم برگزیده و حقانیت الهی، جنایات خود را توجیه میکنند و در هر دو مورد، مقدسات به ابزار سیاست تبدیل شده است.
همانطور که قاتلان امام حسین با ظلم به خاندان پیامبر، ریشه در کینهها و اختلافات عمیق داشتند، صهیونیستها نیز با شعار نژادپرستی و برتریطلبی که ریشه در توهمات عینی و تفکرات تاریخی دارند، انسانهای دیگر را شایسته حیات نمیدانند.
در آخرالزمان این روایت نیز تکرار میشود.
روایاتی که از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین درباره خروج سفیانی و جنگهای آخرالزمان رسیده، نشان میدهد که در دوران پایانی نیز جبههی حق با دشمنی مواجه میشود که ریشهاش در همان مسیر انحرافی گذشته است و سفیانی چهرهای صهیونی و با ریشههای عربی است و این دشمن، با ابزار گوناگون خود، مانند امروز، با حق تقابل میکند.
نتیجه آنکه شناخت این ریشههای مشترک، به ما کمک میکند تا درک عمیقتری از مبارزه با ظلم و استکبار پیدا کنیم.
همانطور که قیام امام حسین علیهالسلام فریاد عدالت در برابر ظلم بود، امروز نیز مقاومت در برابر صهیونیسم، ادامهدهنده همان راه است و هدف، تحقق عدالت جهانی است.
انتهایپیام/