خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ثبت یک میلیون تماس با مرکز 110 پلیس در اصفهان

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 08 تیر 1404 - 13:12
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان ثبت بیش از یک میلیون تماس با مرکز 110 استان در سه ماهه اول سال 1404 را نشان از اعتماد مردم به خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی عنوان کرد.
درصد،پليس،انتظامي،مركز،110،مردمي،شهروندان،استان،پليسي،جرايم، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سرهنگ مهرداد فراشی از ثبت بیش یک میلیون تماس با مرکز 110 استان در سه ماهه اول سال خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب و مضاعف پلیس به هم استانی‌های عزیز در سه ماهه اول سال جاری تعداد یک میلیون و 36 هزار و 862 مورد تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی به ثبت رسیده است.
وی افزود: 47 درصد از تماس‌های برقرار شده فوریتی و نیازمند حضور پلیس در صحنه بوده و 53 درصد از تماس ها درخواست راهنمایی و ارشاد شهروندان از پلیس را شامل شده که توسط کارشناسان این مرکز راهنمایی‌ها لازم به شهروندان ارائه شده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: این حجم از تماس‌های مردم مومن و شریف استان اصفهان با پلیس، نشان از اعتماد مردم به خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی است که همین اعتماد مردم که بالاترین سرمایه برای پلیس است.
افزایش انگیزه برای خدمت مضاعف و جهادی به شهروندان را موجب خواهد داشت.
فراشی با اشاره به افزایش روزمره تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اظهار کرد: تنوع و فراوانی مأموریت‌های فراجا ،جمعیت و پیچیدگی جرایم، ماموریت‌های پلیس را به دو بخش فوریتی و غیرفوریتی تقسیم کرده که باعث حضور سریع ، مؤثر و به موقع ماموران انتظامی در صحنه، افزایش هزینه جرم و ایجاد بازدارندگی در مجرمان، هدایت توان عملیاتی فراجا به سمت نیازهای واقعی مردم به فوریت‌های پلیسی، بهره‌برداری از اطلاعات بالقوه مردمی در جهت تأمین اطلاعات مورد نیاز رده‌های مأموریتی انتظامی و بکارگیری پلیس‌های تخصصی با توجه به نوع تماس‌های مردمی با سامانه 110 می‌شود.
این مقام انتظامی درخصوص آمار تماس‌های ورودی به تفکیک جرائم افزود: درسه ماهه اول امسال، 13درصد از تماس‌های ورودی به سامانه 110 پلیس استان مربوط به نزاع و درگیری، 13 درصد مربوط به تصادفات، 7 درصد مربوط به سرقت، 8 درصد مربوط به مزاحمت، 2 درصد مربوط به مواد مخدر، یک درصد مربوط به جرایم سایبری، یک درصد مربوط به موارد اقتصادی و 55درصد مربوط به سایر جرایم بوده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت‌ها، نزاع و درگیری دسته‌جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند؛ تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.
انتهای پیام/170