سامانه «سو» مثلث ارتباطی مردم، سازمانها و ستاد امر به معروف و نهی از منکر - تسنیم
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با تاکید بر لزوم افزایش مطالبه گری مردم و رسانه در حوزه فعالیت سازمان ها و دستگاه ها، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با ایجاد سامانه "سو" پل ارتباطی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجتالاسلام والمسلمین سبحان ناصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه زنجان با گرامیداشت پیروزی جبهه مقاومت کشور در برابر رژیم نامشروع صهیونیستی و با گرامیداشت یاد شهدای وطن، اظهار کرد: در هفته جاری به مناسبت احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر که از واجبات بزرگ الهی بوده و یکی از اهداف بزرگ قیام امام حسین (ع) بوده برنامه هایی تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به برنامههای گفتمان محور ستاد در این هفته، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر حفظ دین و سلامت جامعه را تضمین میکند از این رو نباید دخالت در امور شخصی و یا دلیل بر ایجاد تفرقه تلقی شود در واقع هدف از به جا آوردن این فریضه خیرخواهی است نه مچگیری.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان با اشاره به تاکیدات اهل بیت در اهمیت زنده نگه داشتن این فریضه، ابراز کرد: در راستای اجرای وظایفمان به مناسبت هفته احیای این فریضه برنامههایی برای بازشناسی و گفتمان سازی توسط کارشناسان امر طراحی کردهایم و شعار « امر به معروف و نهی از منکر _ سلامت و پویایی اجتماعی» است.
ناصر با بیان اینکه این فریضه نباید محدود به ستاد باشد، تصریح کرد: با جذب مشارکت عمومی و تعاملات برون سازمانی میتوان ضریب موفقیت در اجرای امر به معروف و نهی از منکر را بالا برد همچنان که در حال حاضر هم هسته مرکزی فعالیت ستاد متشکل از گروههای مردمی، داوطلب، فعالان جراید و فرهنگی هستند.
وی با اشاره به اینکه ماموریت این ستاد یادآوری دغدغهمندی و بیتفاوت نبودن نسبت به مسائل موجود در جامعه است، تاکید کرد: متاسفانه در جامعه به گونهای جا افتاده که این فریضه فقط در مورد حجاب و عفاف کاربرد دارد، در حالی که در بسیاری از زمینهها به ویژه در کنترل قیمتهای بازار و همچنین فعالیتهای اقتصادی و حتی مسئولان هر گزارش و یا تخلفی که مشاهده کردیم به سرعت وارد عمل شدیم و با تشکیل جلسات با گروههای مختلف بسیاری از موضوعات حل و فصل شد و در این راستا 120 دستگاه دولتی شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل داده است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه سیاست ستاد اصلاح امور بر پایه امید آفرینی است، بیان کرد: رویکرد ستاد مبتنی بر افشاگری نیست اما در صورتی که با پیگیریهای متعدد برخی مسائل مانند آنچه در زمینه مدیرانی که ترک فعل کرده بودند حل نشود موضوع را از مسیرهای قانونی دستگاه قضایی پیگیری میکنیم.
ناصر با تاکید بر لزوم مطالبهگری مردم برای پیگیری تخلفات و یا کم کاری سازمانها، یادآور شد: سامانه سو به طور مستقیم گزارشها را از مردم دریافت میکند و دستگاهها موظف به پاسخگویی هستند که تاکنون هیچ گزارشی تاکنون از مردم نداشتیم که بدون رسیدگی رها شده باشد.
انتهای پیام/