پرداخت زودهنگام مستمری ها در گیلان؛ 31 میلیارد تومان در خرداد واریز شد
مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان از واریز زودتر از موعد مستمری ها در خردادماه خبر داد و گفت: علی رغم کمبود منابع، مبلغ 31 میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کیوان مرتضوی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ایام سوگواری و شهادت فرماندهان نظامی و نخبگان علمی کشور، ضمن عرض تسلیت و تبریک بابت پیروزیهای اخیر کشور، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی بهعنوان بزرگترین صندوق بیمهای کشور، در دوران بحران اخیر نیز با تمام توان در خدمترسانی به بیمهشدگان و بازنشستگان پیشگام بوده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت: این سازمان با وجود چالشها و کمبود نقدینگی، اجازه نداد کوچکترین خللی در ارائه خدمات به شرکای اجتماعی ایجاد شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی خدمات متعددی در حوزه تعهدات بلندمدت و کوتاهمدت ارائه میدهد، افزود: در حوزه مستمریها، علیرغم محدودیت منابع، مستمریها این ماه زودتر از موعد مقرر به حساب مستمریبگیران واریز شد.
مرتضوی با بیان اینکه در استان گیلان 210 هزار نفر مستمریبگیر هستند که از این تعداد 131 هزار نفر بازنشسته، 24 هزار نفر ازکارافتاده و 63 هزار نفر بازمانده هستند، گفت: همچنین در خردادماه، 31 میلیارد تومان مستمری بدون هیچگونه اختلالی پرداخت شده است.
به گفته وی، سرانه درمان بیمهشدگان بازنشسته نیز که پیشتر 132 هزار تومان بود، امسال به 143 هزار تومان افزایش یافت.
این اقدام با هدف بهبود وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان صورت گرفت.
مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان همچنین از پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به بازنشستگان در روزهای گذشته خبر داد و بیان کرد: این تسهیلات با وجود شرایط دشوار مالی و کمبود منابع نقدی بهموقع پرداخت شد و موجب رضایتمندی بیمهشدگان گردید.
مرتضوی با اشاره به پیگیری مطالبات دارویی، افزود: مطالبات داروخانهها و مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی در استان تا پایان اسفندماه سال گذشته تسویه شده است.
وی در ادامه با اشاره به خدمات کارفرمایی نیز بیان کرد: در ماههای اخیر، با توجه به شرایط جنگی و اختلالات اینترنتی، مهلت ارسال لیست بیمهای برای کارفرمایان تمدید شد تا از وارد آمدن خسارت به آنها جلوگیری شود، همچنین در بسیاری از موارد، با دریافت چک ضمانت، فرصتهای پرداخت مناسبی به کارفرمایان داده شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با تأکید بر نقش مؤثر کارفرمایان در تأمین منابع مالی سازمان گفت: هر اندازه بتوانیم رضایت این بخش را جلب کنیم، در واقع به تقویت سازمان کمک کردهایم.
مرتضوی از ارائه 59 خدمت به صورت غیرحضوری نیز خبر داد و افزود: سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در تمام این مدت فعال بوده و در صورت بروز اختلال، مشکل بهسرعت و از طریق تماس با سامانه 1420 رفع شده است.
به گفته وی، با تلاش شبانهروزی مدیران سازمان، مدیرعامل، بانک رفاه و همکاری نهادهای اقتصادی، توانستیم در شرایط سخت بحران اقتصادی، رضایت نسبی جامعه تحت پوشش خود را تأمین کنیم؛ این مهمترین افتخار سازمان تأمین اجتماعی است.
انتهای پیام/