سقوط شاخص اعتماد مصرفکننده در آمریکا - تسنیم
بر اساس داده هایی که سازمان تحقیقاتی «کنفرانس بورد» منتشر کرد، شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه ژوئن بر خلاف پیش بینی ها سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس دادههایی که سازمان تحقیقاتی «کنفرانس بورد» در روز سهشنبه منتشر کرد، شاخص اعتماد مصرفکننده در آمریکا طی ماه ژوئن بر خلاف پیش بینی ها سقوط کرد.
این شاخص در ماه جاری میلادی با کاهش 5.4 واحدی به 93 واحد رسید و روند صعودی ماه قبل را معکوس کرد.
رقم مربوط به ماه مه پس از بازبینی به 98.4 واحد افزایش یافت.
این در حالی بود که بازارها پیشبینی میکردند شاخص ژوئن به 99.4 واحد برسد.
بر اساس این گزارش، «شاخص وضعیت فعلی» که ارزیابی مصرفکنندگان آمریکایی از شرایط فعلی بازار کار را منعکس میکند، در ژوئن 6.4 واحد کاهش یافت و به 129.1 واحد رسید.
«شاخص انتظارات» نیز که ارزیابی کوتاهمدت مصرفکنندگان از درآمد، شغل و وضعیت بازار کار است، 4.6 واحد کاهش یافت و به 69 واحد رسید.
این شاخص بسیار پایینتر از آستانه 80 واحدی یعنی سطحی که نشاندهنده انتظار برای رکود در سال آینده است، قرار گرفت.
استفانی گیچارد، اقتصاددان ارشد کنفرانس بورد گفت: اعتماد مصرفکننده در ژوئن تضعیف شد و تقریباً نیمی از رشد چشمگیر ماه مه را از بین برد.
وی با بیان اینکه ارزیابی مصرفکنندگان از وضعیت فعلی و امیدهایشان به آینده در این کاهش نقش داشتند، افزود که مصرفکنندگان همچنین نسبت به ماه مه خوشبینی کمتری نسبت به شرایط فعلی کسبوکار داشتند.
گیچارد تصریح کرد: ارزیابی آنها از فرصتهای شغلی موجود برای ششمین ماه متوالی تضعیف شده اما همچنان در قلمرو مثبت باقی مانده است که با بازار کار نسبتاً قوی همخوانی دارد.
این اقتصاددان اظهار داشت که درآمد در آینده، چشمانداز اشتغال و شرایط کسبوکار، سه عنصری که شاخص انتظارات را تشکیل میدهند، همگی کاهش یافتهاند.
این گزارش حاکی است که عوامل اصلی تأثیرگذار بر برداشت مصرفکنندگان از اقتصاد طی ماه مه تغییر چندانی نکردهاست.
مصرفکنندگان همچنان نگران تعرفهها بودند و نگران بودند که این تعرفهها چگونه بر قیمتها و اقتصاد تأثیر میگذارند.
در ژوئن، مصرفکنندگان همچنین نگرانیهای قابلتوجهی درباره تورم و افزایش هزینهها ابراز کردند.
گیچارد افزود: با این حال (در نظرسنجی از مصرف کنندگان)، صحبت های بیشتری درباره کاهش تورم در مقایسه با ماه گذشته شده است.
این موضوع با کاهش میانگین پیش بینی مصرفکنندگان درباره تورم 12 ماهه به 6 درصد (پایینتر از 6.4 درصد در ماه مه و 7 درصد طی ماه آوریل) همخوانی دارد.
انتهای پیام/