سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مشارکت‌های اجتماعی را در فرآیندهای آموزشی تقویت کنیم

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 05 تیر 1404 - 10:53
قائمشهر - عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت مشارکت اجتماعی و مردم محور در فرآیندهای آموزشی تاکید کرد.
آموزش،پرورش،مازندران،مهر،تأكيد،معلمي،عباسي،كليدي،مديركل،مطلوب

به گزارش خبرنگار مهر، عمران عباسی صبح پنجشنبه در نخستین جلسه پروژه مهر قطب ۲ آموزش و پرورش استان مازندران که به میزبانی شهرستان قائمشهر برگزار شد، با تأکید بر جایگاه کلیدی نهاد آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه بسیار مظلوم است که باید توجه بیشتری به آن شود.
ما در مجلس تمام توان خود را برای کمک به آموزش و پرورش گذاشته‌ایم.
عباسی بر لزوم دقت در جذب نیروی انسانی و تقویت مشارکت‌های اجتماعی و مردم‌محور در فرآیندهای آموزشی تأکید کرد و افزود: باید مدیران را توانمند کنیم تا آموزش و پرورشی پویا و کارآمد داشته باشیم.
مبدا توسعه، آموزش است و تا اندیشه‌ها بارور نشوند، توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد.
وی در پایان سخنانش جمله‌ای پرمفهوم و پرطنین بیان کرد که مورد توجه حاضران قرار گرفت: هر آنچه در مسیر زندگی‌ام دارم از معلمی دارم و هیچ جایگاهی را بالاتر از معلمی نمی‌دانم.
فریدون کلبادی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، بر نقش کلیدی نگاه علمی، تخصصی و خلاق در مدیریت آموزشی تأکید کرد.
کلبادی‌نژاد با اشاره به اینکه تنها تزریق منابع انسانی و مالی کافی نیست، گفت: برای رسیدن به تحولی پایدار، ابتدا باید موانع را شناسایی و حذف کرد؛ از جمله روش‌های کهنه و ناکارآمدی که مانع پویایی مدارس شده‌اند.
وی همچنین با اشاره به مدرسه به عنوان یک سیستم دارای ورودی، فرایند و خروجی افزود: مدیریت مطلوب، یعنی استفاده بهینه از امکانات موجود تا ورودی‌ها به نتایجی مطلوب منجر شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین، محورهایی چون نوآوری، رهبری اثربخش، ارزیابی مستمر، تصمیم‌گیری بر پایه مشورت و بهره‌گیری از روش‌های علمی را به عنوان چراغ راه پروژه مهر برشمرد.