تمهیدات صنعت بیمه برای تداوم و تسهیل خدماترسانی در روزهای اخیر چه بود؟
در روزهای اخیر ستاد بحران صنعت بیمه با عضویت معاونین فنی کلیه شرکتهای بیمه توسط سندیکای بیمه گران ایران تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیمیا قلیپور - در شرایط خاص کشور هر کدام از دستگاههای سعی کردند اقداماتی مختلفی را انجام دهند در این راستا بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه هم اقدامات متعددی را انجام دادند؛ تمهیدات صنعت بیمه برای تداوم و تسهیل خدماترسانی در روزهای اخیر شامل موارد زیر بوده است؛
صدور بخشنامه توسط بیمه مرکزی به شرکتهای بیمه به منظور انجام بدون وقفه و پایدار خدمات بیمهای و اطلاع رسانی عمومی سازوکار فروش بیمه نامه و ارزیابی و پرداخت خسارت و خدمت رسانی به مردم
قبول اتکایی اجباری برداشتن استثنای خطر جنگ در خصوص بیمه نامههای عمر اندوخته دار بیمه نامه بدنه خودرو قراردادهای جاری بیمه درمان تکمیلی توسط بیمه مرکزی
اتخاذ تدابیر لازم برای تداوم اجرای وظایف قانونی بیمه مرکزی از جمله توزیع نیروی انسانی و امکانات اداری در ساختمانهای مختلف بیمه مرکزی و اتخاذ تمهیدات احتیاطی برای حفاظت از مرکز داده و پشتیبان آن و تهیه بکاپ از سامانهها
لغو داوطلبانه استثنائات پرداخت خسارت در شرایط جنگی برای بیمه نامههای زندگی عمر اندوخته دار
ارائه پوشش خسارتهای ناشی از جنگ در قراردادهای جاری بیمه درمان تکمیلی و بیمه نامههای جاری بدنه اتومبیل و حذف فرانشیز مربوط
پرداخت خسارت به اتومبیلهای سواری دارای بیمه نامه بدنه ناشی از جنگ تا اطلاع ثانوی
افزایش یک ماهه مهلت پرداخت اقساط بیمههای اموال مشتریان حقیقی و افزایش زمان پرداخت بیمه نامههای اتومبیل
فعال سازی پوشش خطر جنگ در بیمه نامههای آتش سوزی مربوط به منازل مسکونی توسط
ارائه پوشش بیمهای خطر جنگ برای منازل مسکونی و بدنه خودروی شهروندان
تشکیل ستاد بحران صنعت بیمه با عضویت معاونین فنی کلیه شرکتهای بیمه توسط سندیکای بیمه گران ایرانتشکیل ستاد بحران صنعت بیمه با عضویت معاونین فنی کلیه شرکتهای بیمه توسط سندیکای بیمه گران ایران
در کل با توجه به صدور اطلاعیهها توسط شرکتهای بیمه این محورها و دامنه همراهی صنعت بیمه با مردم در حال افزایش است و در نهایت گفتنی است هر کدام از این موارد توسط یک شرکت بیمه ارائه شده است.