پایداری 90 درصدی دفاتر پستی در سراسر کشور / بازگشت 700 مرسوله بینالمللی به دلیل لغو پروازها - تسنیم
مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان و دبیرکمیته پدافند غیرعامل شرکت ملی پست گفت: در این دوره، علی رغم چالش های موجود، شاهد پایداری 90 درصدی در حضور کارکنان در سراسر کشور بودیم که نتیجه آن فعال بودن تمامی دفاتر پستی و استمرار خدمت رسانی به مردم بوده است.

محمدخانی؛ مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان و دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت ملی پست در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اقدامات صورتگرفته در حوزه مدیریت بحران، اظهار کرد: از ابتدای بروز شرایط بحرانی در کشور، تاکنون 7 جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور مدیرعامل، تمامی مدیران ستادی و اعضای کمیته پدافند غیرعامل برگزار شده است.
وی گفت: در راستای ارزیابی میدانی شرایط خدمترسانی، بازدیدهای متعددی توسط مدیرعامل از واحدهای اجرایی صورت گرفته که نتایج مؤثری در تصمیمگیریهای ستاد داشته است.
وی افزود: در این دوره، علیرغم چالشهای موجود، شاهد پایداری 90 درصدی در حضور کارکنان در سراسر کشور بودیم که نتیجه آن فعال بودن تمامی دفاتر پستی و استمرار خدمترسانی به مردم بوده است.
دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: با هدف افزایش آمادگی مدیران در مواجهه با شرایط بحرانی و جنگی، دوره آموزشی تخصصی با عنوان "برنامهریزی و اقدام در بحران" برای مدیران ارشد، روسای میانی و پایه برگزار شد.
خانی با اشاره به اقدامات زیرساختی انجامشده گفت: پشتیبانگیری کامل از سورس سامانههای نرمافزاری و بانکهای اطلاعاتی صورت گرفت تا در صورت بروز اختلال یا حمله سایبری، امکان بازگشت و تداوم خدمات فراهم باشد.
وی همچنین از «طراحی و پیادهسازی نرمافزار تحت ویندوز برای قبول مرسولات پستی» خبر داد و گفت: این نرمافزار قابلیت ارائه خدمات آفلاین در زمان قطع ارتباط با سامانههای مرکزی را دارد و میتواند از توقف فرآیندهای پستی جلوگیری کند.
وی افزود: برای مرسولاتی که در باجههای تحویل دپو شده بودند، سازوکاری طراحی شد تا این مرسولات با توجه به شرایط، به آدرسهای جدید گیرندگان ارسال شوند.
مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان ادامه داد: پایش روزانه وضعیت واحدهای پستی سراسر کشور از نظر پایداری شبکه و سطح ارائه خدمات بهصورت مستمر انجام شد تا خللی در ارائه خدمت به شهروندان ایجاد نشود.
وی گفت: در حوزه خدمات مشتریان نیز اقدامات موثری انجام شده است؛ سامانه مرکز تماس امور مشتریان ارتقاء یافت و چهار مرکز تماس استانی به مرکز تماس اصلی در تهران متصل شد.
به این ترتیب سامانه 193 توانست به صورت یکپارچه پاسخگوی تمامی تماسهای مردمی و پیگیریها باشد.
خانی با اشاره به تعامل با بخش خصوصی افزود: یک جلسه هماندیشی با حضور فعالان حوزه تجارت الکترونیک، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان، فعالان صنعت پست و خردهفروشی با حضور مدیرعامل برگزار شد که طی آن مشکلات و چالشهای بوجود آمده در دوره بحران بررسی و احصا شد.
وی ادامه داد: در نتیجه هماهنگی با یکی از شرکتهای دانشبنیان عرضه کننده صندوقهای هوشمند مرسولات پستی (لاکر) در دستور کار قرار گرفت و هزینه رزرو این صندوقها بهصورت رایگان برای مدت یک ماه ارائه شد.
اقدامات در حوزه بینالملل
خانی در خصوص اقدامات صورتگرفته در حوزه بینالملل نیز گفت: با توجه به شرایط خاص کشور، موضوع عدم پذیرش مرسولات پستی به مقصد ایران از سوی برخی کشورها به اطلاع اتحادیه جهانی پست رسید و در این زمینه هماهنگیهای لازم صورت گرفت.
وی افزود: قریب به 700 مرسوله پستی که به مقصد خارج از کشور ارسال شده بودند، به دلیل لغو پروازها، امکان انتقال پیدا نکردند و به فرستندگان عودت داده شدند.
وی در پایان تأکید کرد: شرکت ملی پست با همکاری مجموعه ستاد، مدیران، کارکنان و نهادهای مرتبط، در تلاش است تا حتی در سختترین شرایط نیز وقفهای در خدمترسانی به مردم ایجاد نشود و پایداری شبکه، حفاظت از دادهها، رضایت مشتریان و توسعه خدمات همچنان در اولویت قرار دارد.
انتهای پیام/