خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 02 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استفاده از ظرفیت بودجه‌ای شهرداری تبریز در پرداخت یارانه حمل‌ونقل عمومی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 02 تیر 1404 - 12:53
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تأکید کردند که پرداخت یارانه به رانندگان باید با شتاب بیشتری انجام گیرد و از ظرفیت های بودجه ای شهرداری در این زمینه استفاده شود.
تبريز،كميسيون،بودجه،شهرداري،شوراي،شهر،اسلامي،برنامه،عمومي،يا ...

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، یکصدوبیستمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ساختمان شورا برگزار شد.
این جلسه با محوریت بررسی لوایح شهرداری و گزارش منابع و مصارف دوماهه شهرداری، ادامه یافت.
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، ضمن بررسی روند درآمد و هزینه‌های شهرداری، به ارزیابی وضعیت حمایت‌های مالی از بخش حمل‌ونقل عمومی پرداختند.
علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با تأکید بر لزوم رصد مستمر منابع و مصارف شهرداری، گفت: درآمد و هزینه شهرداری باید بیش از پیش رصد شود و پیش‌بینی‌های صحیح برای آینده صورت بگیرد.
وی، درخصوص لایحه شهرداری درخصوص شرکت اتوبوس‌رانی نیز، گفت: در شرایط فعلی، هزینه‌ای حدود 100 میلیارد تومان از سوی شهرداری برای یارانه به بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شود که این رقم باید مورد بازنگری قرار گیرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به نحوه واگذاری اتوبوس‌ها، گفت:‌ ما اتوبوس 10 میلیارد تومانی را با پرداخت دو میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.
به‌نظر می‌رسد این وضعیت خاص تبریز باشد و باید بررسی شود که یارانه به شرکت‌های حقوقی یا اشخاص حقیقی پرداخت می‌شود.
باغبان، بیان کرد: در حال حاضر، هم شرکت‌ها و هم افراد حقیقی از این یارانه بهره‌مند شده‌اند، در حالی‌که شرکت‌ها هم انبوه نیستند.
وی، با اشاره به وضعیت کنونی کشور، اظهار کرد: پرداخت یارانه به رانندگان باید با شتاب بیشتری انجام گیرد و از ظرفیت‌های بودجه‌ای شهرداری در این زمینه استفاده شود.
فعلاً شرایط برای افزایش قیمت بلیت وجود ندارد.
حکیمه غفوری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز‌ نیز با اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی، تأکید کرد: در چنین شرایطی نباید قیمت بلیت اتوبوس را افزایش داد.
احد صادقی، دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، با طرح پرسش‌هایی درخصوص شاخص‌های مالی حمل‌ونقل عمومی، گفت: بهای تمام‌شده هر مسافر باید به‌صورت دقیق مشخص شود.
تا زمانی که آمار و ارقام شفاف‌سازی نشود، نمی‌توان نظر کارشناسی و قطعی در این زمینه ارائه کرد.
وی همچنین انتقاداتی نسبت به عملکرد بخش خصوصی مطرح کرد و افزود:چرا درباره خیانت‌های بخش خصوصی حرفی زده نمی‌شود؟
این نیز بخشی از ماجراست که نباید از آن غفلت کرد.
حجت‌الاسلام رسول برگی، نایب‌ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان اینکه کیفیت خدمات حمل‌ونقل باید ارتقا یابد، اظهار کرد: خدمات اتوبوسرانی باید به‌گونه‌ای باشد که شهروندان قانع به استفاده از حمل‌ونقل عمومی شوند.
همچنین درباره حمل‌ونقل عمومی باید به صورت شش ماهه تصمیم‌گیری صورت گیرد.
اسماعیل چمنی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: رضایتمندی واقعی یعنی اینکه حقوق مصرف‌کننده در همه بخش‌ها، به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی، رعایت شود.
انتهای پیام/