خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 23 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تکمیل 137 مدرسه استان مرکزی در سال 1404

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 21 خرداد 1404 - 18:13
استاندار مرکزی با اشاره به برنامه ریزی برای تکمیل 137 مدرسه در سال 1404 گفت: نقش خیرین در تحقق این هدف حیاتی و مهم است.
استان،مركزي،مدرسه،خيرين،مدارس،آموزشي،حوزه،آموزش،كپري

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی، استاندار مرکزی ظهر امروز در بیست و هفتمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان مرکزی با اشاره به محدودیت منابع مالی ملی و استانی، گفت: تکمیل و آماده‌سازی 137 مدرسه استان در سال جدید برنامه‌ریزی شده است که باتوجه به محدودیت منابع مالی استانی و ملی کمک خیرین در تحقق این هدف نقش کلیدی ایفا می‌کند.
وی افزود: نهضت بهسازی و توسعه مدارس به ابتکار رئیس‌جمهور با هدف ایجاد عدالت آموزشی در سطح کشور آغاز شد و استان مرکزی نیز متناسب با نیازها و شرایط بومی، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است، این در حالیست که بدون همراهی و مشارکت خیرین، رسیدن به اهداف توسعه‌ای آموزش و پرورش استان میسر نخواهد بود.
در استان مرکزی هیچ مدرسه سنگی یا کپری وجود ندارد
زندیه‌وکیلی با بیان اینکه در استان مرکزی هیچ مدرسه سنگی یا کپری وجود ندارد و تعداد مدارس کانکسی نیز بسیار محدود است، اظهار کرد: اقدامات تکمیلی برای بهبود فضاهای آموزشی آغاز شده و بخشی از آن‌ها به سرانجام رسیده است، در حالی که بخش دیگر در دست پیگیری است.
استاندار مرکزی به وضعیت بهداشتی مدارس اشاره کرد و افزود: نزدیک به 300 مدرسه با مشکلات جدی در حوزه سرویس‌های بهداشتی شناسایی شده‌اند که با کمک گروه‌های جهادی و پیگیری‌های مستمر، این مشکل تا حد زیادی مرتفع شده است.
استان مرکزی یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نوسازی محسوب می‌شود
وی با بیان اینکه استان طی پنج سال گذشته موفق به حذف کامل سیستم‌های گرمایشی غیر استاندارد شده است، خاطرنشان کرد: امروز این استان یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نوسازی مدارس محسوب می‌شود و اکنون تمرکز اصلی بر ارتقای کیفیت آموزشی قرار دارد.
زندیه وکیلی بیان کرد: مدرسه صرفاً مکانی برای آموزش نیست، بلکه محیطی برای تربیت، رشد شخصیت و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به جامعه است.
از همین‌رو باید از ظرفیت خیرین نه تنها برای توسعه فیزیکی، بلکه در مسیر کیفیت‌بخشی به آموزش نیز بهره‌گیری شود.
انتهای پیام/711/