خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 24 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعلام جرئیات هفتمین کنفرانس و رویداد بین‌المللی صنعت پخش - تسنیم

تسنیم | اقتصادی | چهارشنبه، 21 خرداد 1404 - 08:53
هفتمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت پخش ایران با تمرکز بر تحول دیجیتال، لجستیک، منابع انسانی و توسعه پایدار، با هدف تقویت هم افزایی و توسعه صنعت پخش کشور 24 تیرماه آغاز بکار می کند.
صنعت،كنفرانس،زنجيره،رويداد،حضور،ملي،ايران،انجمن،درصدي،تجارت، ...

به گزارش خبرگزاری تسینم، نشست خبری جزئیات هفتمین دوره کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران که از 24 تا 27 تیرماه امسال در مرکز نمایشگاهی و همایش‌های ایران‌مال برگزار خواهد شد.
با حضور مدیران ارشد انجمن ملی صنعت پخش ایران، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و اصحاب رسانه برگزار و در ادامه جزئیات برنامه‌ها و اهداف این کنفرانس تشریح شد.
دستاوردهای کنفرانس ششم و اهداف جدید
سهراب کارگر، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران و رئیس این رویداد، در ابتدای نشست، به تشریح دستاوردهای کنفرانس ششم پرداخت و اظهار داشت: کنفرانس ششم با رضایت مندی 96 درصدی در حالی برگزار شد که شاهد رشد 20 درصدی قراردادهای بین شرکت‌ها و زنجیره خدمات‌دهنده، افزایش 15 درصدی ظرفیت زیرساختی و رشد 22 درصدی شرکت‌کنندگان نسبت به دوره قبل بودیم.
حضور گسترده‌تر شرکت‌های زنجیره عرضه کالا نیز از دیگر دستاوردها بود.
وی افزود: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستورالعمل ایجاد شرکت‌های لجستیک طرف سوم (3PL)، اجرایی شد و 20 شرکت مجوز دریافت کردند.
با این حال، به دلیل شرایط خاص کشور، حضور شرکت‌های خارجی و NGOهای منطقه‌ای به سطح مورد انتظار نرسید.
محورهای محتوایی کنفرانس هفتم
محمدرضا مرادی، عضو هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش و رئیس کمیته محتوایی نیز با اشاره به پیچیدگی‌های صنعت پخش، محورهای اصلی کنفرانس را تشریح کرد و افزود: عنوان اصلی کنفرانس امسال، توسعه و هم‌افزایی در مسیر تحول است.
در عین حال محورهای فرعی شامل تحول دیجیتال، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، پرینترهای سه‌بعدی و انرژی‌های پاک تعیین شده است.
وی درباره پنل‌های تخصصی افزود: پنل‌های امسال بر اساس نیازهای صنعت طراحی شده‌اند و شامل تحول دیجیتال و هوشمندسازی توزیع، زنجیره تأمین و ارتباط با تولیدکنندگان، لجستیک و بهینه‌سازی هزینه‌ها، منابع انسانی، برندینگ و بازاریابی، توسعه پایدار و مدیریت مالی است.
این پنل‌ها با حضور اساتید بین‌المللی برگزار خواهد شد.
نقش کلیدی صنعت پخش در اقتصاد
در ادامه این نشست حمید محله‌ای، مدیرکل دفتر آماد و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با تأکید بر اهمیت صنعت پخش گفت: «شرکت‌های پخش، سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور هستند که مشکلات توزیع را تا حد زیادی حل کرده‌اند.
در 15 سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در این حوزه داشته‌ایم و باید به سمت سیستم‌های بهتر و کاهش هزینه‌ها حرکت کنیم.
این کنفرانس فرصت مناسبی برای یافتن راهکارهای جدید است.
رویدادی منحصربه‌فرد در زنجیره ارزش غذا و دارو
احمد شیروانی، دبیرکل انجمن ملی صنعت پخش و دبیر اجرایی کنفرانس، این رویداد را تنها رویداد B2B در زنجیره ارزش صنعت غذا و دارو دانست و گفت: این کنفرانس، زیست‌بوم صنعت را از تأمین و تولید تا پخش، خرده‌فروشی و داروخانه‌ها گرد هم می‌آورد.
حضور شرکت‌های خودرویی، نرم‌افزاری و بانک‌ها نیز به تقویت این زنجیره کمک می‌کند.
وی افزود: با توجه به برگزاری رویداد در تهران، انتظار حضور گسترده‌تری از فعالان صنعت پخش بویژه مدیران میانی فعال در این صنعت داریم و از رسانه‌ها دعوت می‌کنیم با پوشش خبری، به مشارکت بیشتر کمک کنند.
جزئیات اجرایی و حامیان رویداد ملی صنعت پخش ایران
آریا حمیدیان، مدیرعامل شرکت بهاران تدبیرکیش و مجری برگزاری رویداد هفتم صنعت پخش، اظهار داشت: این رویداد از 24 تیرماه با مراسم افتتاحیه آغاز و سپس نشست‌های تخصصی و همایش‌های جانبی در روزهای 25 و 26 تیر از ساعت 16 تا 18دائر خواهد بود.
همچنین فعالیت نمایشگاه طی روزهای مذکور از ساعت 16 تا 21 شب خواهد بود.
وی افزود: تاکنون 95 شرکت برای بخش نمایشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند و حامیان رویداد شامل گروه صنعتی ماموت، آرین دیزل، همکاران سیستم، بانک صادرات ایران، گروه صنعتی گلرنگ، بانک تجارت و سایر فعالان این حوزه هستند.
حدود 8 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در دو طبقه ایران‌مال اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت مشارکت کنندگان 100 درصد تکمیل شود.
در ادامه این نشست مرادی در برابر سوالی پیرامون فضای نمایشگاه و موضوعات پنل‌ها پاسخ داد: محور اصلی کنفرانس پیش رو تمرکز بر محتوای علمی است و انتظار می‌رود نمایشگاه نیز با حضور گسترده شرکت‌ها پربارتر شود.
درباره چالش‌های توزیع در صنعت پخش نیز رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران گفت: بزرگ‌ترین مشکل حال حاضر، عدم شناخت کافی از صنعت پخش است.
این صنعت در کل زنجیره ارزش نقش دارد و گرانی برخی کالاها به دلیل نبود زنجیره مناسب است.
شعار امسال ما هم‌افزایی برای نشر دانش و همکاری بین نهادها است.
شیروانی نیز درباره هوشمندسازی زنجیره صنعت پخش کشور افزود: انجمن ملی صنعت پخش ایران با 2700 عضو، 120 هزار نیروی مستقیم و 4 میلیون مترمربع انبار، نقشی کلیدی دارد.
امسال فضایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها فراهم شده تا صنعت از دانش آن‌ها بهره‌مند شود.
انتهای پیام/