خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طرح الگوی مدرسه تراز از مهر امسال اجرا می‌شود

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | یکشنبه، 18 خرداد 1404 - 13:23
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای «الگوی مفهومی مدرسه تراز سند تحول بنیادین» از مهر امسال خبر داد و گفت: هدف این طرح تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت یادگیری در مدارس است.
آموزش،آموزشي،پرورش،وزارت،مدرسه،تراز،متوسطه،مدارس،سطح،بنيادين

باشگاه خبرنگاران جوان - سید مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه در نشست دبیرخانه اجرایی‌سازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین که در محل معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش، پیگیری عدالت آموزشی برای ارتقای سطح یادگیری در مدارس است و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی در مقطع متوسطه صورت گرفته است.
وی یادآور شد: طرح مدرسه تراز از آبان سال گذشته در سطح معاونت‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش آغاز شد و با بهره‌گیری از توان کارشناسان آموزشی و ظرفیت‌سازی جدید، به دنبال ایجاد رویکردی منسجم و هدفمند در محیط‌های آموزشی هستیم.
آذرکیش با اشاره به برگزاری نشست‌های انسجام‌بخشی در ماه‌های گذشته، گفت: این نشست‌ها با هدف تبیین الگوی مدرسه تراز در سطح قطب‌های آموزشی و استان‌ها برگزار شد و گام مهمی در راستای استقرار عملیاتی این الگو بوده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، تقویت اقتدار مدیریتی مدیران مدارس را یکی از اهداف کلیدی این طرح دانست و افزود: الگوی مدرسه تراز، بخشی از سند تحول بنیادین را به‌صورت اجرایی به سطح مدرسه می‌آورد و تحقق آن نیازمند درک و فهم مشترک از سوی همه عوامل اجرایی است.
تاکید وزارت آموزش و پرورش بر توسعه عدالت و کیفیت آموزشی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اولویت وزارت آموزش و پرورش بر توسعه عدالت و کیفیت آموزشی، تصریح کرد: مدرسه تراز در سند تحول بنیادین، فضایی پویا، بانشاط و هدفمند تعریف شده است که با بهره‌گیری از ابزار‌ها و شیوه‌های مناسب، قابلیت پیاده‌سازی در مدارس را دارد.
آذرکیش خاطرنشان کرد: نقش اعضای دبیرخانه مدرسه تراز در پیشبرد این طرح بسیار مهم و تأثیرگذار است و انتظار می‌رود با شناسایی نارسایی‌های اجرایی و ارائه راهکار‌های مؤثر، زمینه خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس فراهم شود.
وی به ضرورت توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و مدیران اشاره کرد و گفت: این امر تک عاملی نیست و از روش‌های متنوعی نظیر دوره‌های آموزشی، وبینارها، بازدید‌های میدانی، نظارت بالینی و تولید محتوای آموزشی بهره می‌برد.
منبع: ایرنا