اجرای الگوی «مدرسه تراز» در ۴۰ درصد از مدارس لرستان
خرمآباد - مدیرکل آموزشوپرورش لرستان از اجرای الگوی «مدرسه تراز» در ۴۰ درصد از مدارس این استان در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عیسی سهرابی در آئین تجلیل از مدیران و فعالان فرهنگی طرح «سودای بندگی»، از مشارکت بیش از ۳۰ هزار نفر شامل دانشآموزان، اولیا و فرهنگیان در طرح «سودای بندگی» و حضور در نمازجمعه سراسر استان خبر داد.
وی گفت: در مرکز استان خرمآباد نیز بیش از ۱۵ هزار نفر در قالب این طرح معنوی شرکت داشتند، طرح سودای بندگی باهدف تقویت باورهای دینی، انس بیشتر نسل جوان با نمازجمعه و تبیین نقش تربیت دینی در آموزشوپرورش اجرا شد.
مدیرکل آموزشوپرورش لرستان با اشاره به نقشآفرینی مدارس در ترویج فرهنگ نمازجمعه، افزود: مدارس با آموزش وضو، نماز جماعت و نمازجمعه، موقعیتهای آموزشی را برای تربیت دینی فراهم میکنند، اما موقعیتهای ویژهای نظیر حضور در مصلی، اردوگاهها، مساجد و کانونهای فرهنگی تربیتی، به تعمیق یادگیری کمک میکند.
سهرابی با اشاره به تعریف تربیت در سند تحول بنیادین، اظهار کرد: تربیت، فرایندی تعاملی برای تکوین و تعالی هویت متربیان مبتنی بر نظام معیار اسلامی است.
آموزش در خدمت تربیت است و باید با اتکا به آموزههای اسلامی، مفاهیم قرآنی مانند حیات طیبه، هدایت و شکوفایی فطرت انسانی هدایت شود.
وی تأکید کرد: نظام تعلیموتربیت جمهوری اسلامی، مولود انقلابفرهنگی است و در طول سالها، عدالت تربیتی را محقق ساخته است.
وجود مدارس تکنفره در لرستان، گواه روشنی بر این عدالت است.
مدیرکل آموزشوپرورش لرستان با اشاره به نقش کلیدی ارکان تربیت در سند تحول بنیادین، گفت: تحقق اهداف متعالی این سند نیازمند مشارکت همهجانبه دولت، نهادهای عمومی، رسانهها و خانوادهها است.
اجرای الگوی مدارس تراز در ۱۰ درصد مدارس امسال و ۴۰ درصد سال آینده در همین راستا طراحی شده است.
سهرابی، افزود: برای اصلاح و بهروزرسانی سند تحول، بازنگری آن در شورایعالی آموزشوپرورش و شورایعالی انقلابفرهنگی در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری حوزههای پرورشی، ائمه جمعه، مدیران مدارس و فرهنگیان تقدیر کرد و گفت: ائمه جمعه استان، همواره یاور آموزشوپرورش بودهاند.
بهویژه از حجتالاسلام شاهرخی، نماینده ولیفقیه در استان که همواره پشتیبان فرهنگی این نهاد بودهاند، صمیمانه سپاسگزارم.
مدیرکل آموزشوپرورش لرستان، تأکید کرد: مدرسه صالح، زمینهساز جامعه صالح است و ما باید مدارس را به محیطهایی هویتساز و پژوهشمحور تبدیل کنیم.