آمازون با نقدهای جعلی در انگلیس مقابله میکند
رگولاتور رقابت انگلیس اعلام کرد آمازون توافق کرده با نقدهای جعلی از محصولات تبلیغ شده در سایت آن در این کشور مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای اف پی، شرکت گوگل نیز در ژانویه ۲۰۲۵ میلادی پس از آنکه سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) تحقیقی درباره همین موضوع را آغاز کرد، درباره تعهداتی مشابه توافق کرد.
CMA در بیانیهای اعلام کرد: آمازون به بهبود سیستمهای موجود خود برای مقابله با نظرات جعلی و سوءاستفاده از کاتالوگ تعهد شده است.
سوءاستفاده از کاتالوگ به معنای آن است که فروشندگان نقدهای محصولاتی با عملکرد خوب را سرقت میکنند و به محصولات کاملاً جداگانه و متفاوت خود میافزایند تا بهاشتباه اعتبار آنها را بیفزایند.
این سازمان اعلام کرد آمازون متعهد شده تحریمی سختگیرانه علیه کسبوکارهایی انجام دهد که سعی دارند امتیازهای خود را ارتقا دهند و ممکن است آنها را از سایت خود در انگلیس حذف کند.
یک سخنگوی آمازون اعلام کرد این شرکت هم اکنون منابع قابلتوجهی برای متوقف کردن نقدهای جعلی از جمله کارشناسان انسانی و مدلهای یادگیری ماشینی استخدام کرده که هزاران نقطه داده را برای ردیابی ریسک تحلیل میکنند.
این شرکت سال گذشته اعلام کرد آمازون بیش از ۲۷۵ میلیون نقد جعلی در سراسر جهان را حذف کرده و بیش از ۹۹ درصد تمام محصولات نقدهای واقعی دارند.
رگولاتور انگلیس اعلام کرد ۹۰ درصد مصرفکنندگان انگلیسی از نقدهای آنلاین هنگام تصمیمگیری برای خرید کالا استفاده میکنند؛ بنابراین حدود ۲۳ میلیارد پوند از مبلغی که مصرفکنندگان انگلیسی هزینه میکنند تحتتأثیر نقدهای آنلاین است.