خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نظام مسائل گردشگران ورودی از تاجیکستان بررسی شد

مهر | اجتماعی و حوادث | شنبه، 17 خرداد 1404 - 18:06
در راستای سلسله نشست‌های بررسی نظام مسائل گردشگران ورودی در بازارهای هدف، نشست تخصصی میز گردشگری تاجیکستان برگزار شد.
گردشگري،ايران،تاجيكستان،بازار،توسعه،گردشگران،تخصصي،نمايندگان ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، دومین نشست تخصصی میز گردشگری تاجیکستان، با حضور نمایندگان وزارت امورخارجه، ایرلاین‌ها، تشکل‌ها، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان مرتبط با این بازار در محل معاونت گردشگری برگزار شد.
در این نشست تخصصی، ظرفیت‌ها و مزیت‌های بازار گردشگری تاجیکستان به عنوان کشوری با اشتراکات فرهنگی، زبانی و تاریخی با ایران مورد بررسی قرار گرفت.
تحلیل روند تبادل گردشگر میان دو کشور، اقدامات اجرایی انجام شده، چالش‌های موجود در مسیر توسعه روابط گردشگری و راهکارهای افزایش سهم ایران از این بازار در دستور کار نشست قرار داشت.
از جمله نکات برجسته این نشست، حضور نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی بود که نقش کلیدی در توسعه ارتباطات هوایی میان ایران و تاجیکستان دارند.
همچنین نمایندگان تشکل‌های گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه بازارهای آسیای میانه نیز با مشارکت در این نشست، دیدگاه‌ها، تجارب و نیازهای میدانی خود را با مدیران دولتی و تصمیم‌گیران حوزه بازاریابی گردشگری در میان گذاشتند.
در بخشی از این نشست، روند رو به رشد ورود گردشگران تاجیک به ایران به‌ویژه پس از لغو روادید دوجانبه و افزایش پروازهای مستقیم، مورد تأکید قرار گرفت.
شرکت‌کنندگان همچنین بر ضرورت تقویت تبلیغات هدفمند از طریق رسانه‌ها و فعالیت‌های رویدادمحور، کاهش هزینه پکیج‌های سفر به دو کشور، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری سلامت و زیارت برای گردشگران تاجیک تأکید کردند.
میز گردشگری ایران و تاجیکستان در چارچوب اهداف کلان برنامه هفتم توسعه برگزار شد و از جمله نتایج مورد انتظار آن، افزایش سهم تاجیکستان از کل گردشگران ورودی ایران و تحکیم جایگاه کشورمان در بازار گردشگری تاجیکستان بود.
مقرر است نشست‌های تخصصی اینچنینی برای حل و فصل کلان موضوعات در سایر بازارهای هدف گردشگری ایران در دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری تداوم داشته باشد.