خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تبلیغ هوشمندانه و چهره‌به‌چهره راهبرد حوزه خواهران در اربعین - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 17 خرداد 1404 - 16:30
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: مدارس علمیه در اربعین با تکیه بر تبلیغ چهره به چهره و توانمندسازی مهارتی، نقش آفرینی هدفمند در عرصه های اجتماعی و فرهنگی خواهند داشت.
فرهنگي،علميه،تبليغي،رجبي،خواهران،تربيتي،تبليغ،سخت،ظرفيت،معاو ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین آرش رجبی، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به تشکیل قرارگاه‌ها و تعیین راهبردهای عملیاتی آن در ایام اربعین، اظهار کرد: فلسفه شکل‌گیری قرارگاه‌های فرهنگی، تبدیل مدارس علمیه به یک پایگاه فرهنگی، تبلیغی و تربیتی است که در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی بتواند در تعامل با جامعه پیرامون خود به‌صورت هدفمند با بکارگیری همه ظرفیت‌ها در راستای حل مسائل خود به‌ویژه مسائل زن و خانواده موثر واقع شود.
وی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت قرارگاه‌ها عرصه تبلیغ به پایگاه اجتماعی و مردمی مبدل گردد و راهبری حوزه‌های علمیه از ظرفیت‌های غیر حوزوی فعال فرهنگی نیز بهرمند شود.
رجبی افزود: توسعه سلامت اجتماعی از طریق مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه حوزه زنان و خانواده، سبک زندگی، کاهش طلاق، ازدواج، فرزندآورری و سایز عرصه‌ها بخشی دیگر از وظایف قرارگاه است.
معاون فرهنگی و تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تأکید بر تبلیغ چهره به چهره هوشمند، اثربخش و کارهای تشکلی گروهی و فردی، توانمندسازی دانشی و مهارتی، ناظر به نیازسنجی و آسیب شناسی در حوزه تبلیغ متناسب با نیازهای جامعه هدف توسط مدارس علمیه در ایام اربعین عملیاتی می‌شود.
رجبی در ادامه بر راهبری فعالیت‌های متنوع و متعدد قرارگاه‌ها با استفاده از ظرفیت مدارس، مساجد، هیئات و جلسات خانگی، ارتباط با دستگاهای دولتی، و مدارسی که فضای مناسب فعالیت تبلیغی دارند تاکید کرد و افزود: به‌عنوان یک کانون جنبش مردمی در راستای هماهنگ سازی و ایجاد یک حرکت عمومی برای جریان سازی، می‌توان از ظرفیت‌های غیرحوزوی نیز بهره‌مند شد.
وی با اشاره به ایجاد شبکه‌ای از بانوان آگاه و متعهد در عرصه‌های مختلف که در ضوابط نظام تبلیغ به آن تاکید شده است جهت بهرمندی از ظرفیت فرهنگی تبلیغی و تربیتی تاکید کرد.
معاون فرهنگی و تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد: توجه به روش‌ها، قالب‌ها، موضوعات نوین فضای مجازی، بحث‌های مرتبط با تولید محتوی، بحث های مهارتی به‌طور ویژه که در بیانات مقام معظم رهبری مطرح شده است، نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.
وی عنوان کرد: پرورش مهارت‌های اقناع، گفتگو، شیوه‌های مواجه با مخالفین (فن مناظره، مغالطه)، بهره گیری مطلوب از عنصر هنر، مهارت‌های مختلف نرم و سخت با برنامه‌ریزی‌های جزئی با تامل و اندیشه بیشتر در اولویت مبلغین خواهر قرار گیرد.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طلاب خواهر همچنین با تمرکز بر گفتمان سازی انقلابی با انجام یک کار عمیق فکری اثربخش جریان ساز و جلوگیری از تکرار شعارهای سطحی با توجه به سه منبع بسیار مهم (منشور روحانیت امام راحل، بیانیه گام دوم انقلاب و منشور حوزه پیشرو و سرآمد) اهتمام ورزند.
وی ابراز کرد: قرارگاه‌های فرهنگی به‌عنوان یک موتور محرک باید در تحقق تمدن نوین اسلامی کوشش و تلاش نمایند، زیرا برای جلوگیری از روش‌های مرسوم و کهنه و تغییر جامعه مخاطب باید به سراغ نوجوانانی برویم که بسیار کار با آنان سخت و پیچده است، زیرا الگوی رفتاری آنها تحت تاثیر الگوی غرب و مهاجم استحاله شده است.
رجبی ادامه داد: نباید از نوجوانان انتظار رفتار دینی داشته باشیم زیرا تغییر الگو حاصل شده است، امروزه جنگ ما جنگ سخت نیست و ما تکلیفی نیز نسبت به جنگ سخت نداریم، تکلیف ما در عرصه های فرهنگی است باید تمام توان و ظرفیت خود را در جهت پیشبرد اهداف پیش رو در حوزه فرهنگ به کار گیریم، خسته، ناامید نشویم و با استعانت به آیه 139 سوره آل عمران «و لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین» سرانجام امورات خود را به خداوند و اهل بیت(ع) قرار دهیم و از هیچ چیز نهراسیم.
انتهای پیام/