خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 17 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پارکینگ رایگان؛ مزیت رقابتی فرودگاه پیام برای مسافران

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 16 خرداد 1404 - 13:13
مدیرکل بازرگانی فرودگاهی فرودگاه بین المللی پیام یکی از مزایای مهم فرودگاه پیام را ارائه پارکینگ رایگان برای مسافران دانست و گفت: این مزیت در سایر فرودگاه های استان تهران و البرز کمتر مشاهده می شود و می تواند در کاهش هزینه های سفر مؤثر باشد.
فرودگاه،پيام،بليت،فرودگاهي،بازرگاني،هواپيمايي،اشاره،مسافران، ...

بهزاد دبیریان، مدیرکل بازرگانی فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی پیام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج با اشاره به افتتاح پروازهای مسافری این فرودگاه به مقصد مشهد مقدس با اشاره به اینکه هواپیمای این پروازها ساخت کشور برزیل است، گفت: از نظر ایمنی، این هواپیما بسیار ایمن بوده و آزمون‌های لازم را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت این هواپیما در دو کلاس تعریف شده است؛ کلاس پریمیوم با حدود 32 صندلی و کلاس اکونومی با حدود 50 صندلی.
در حال حاضر، پرواز این هواپیما به‌صورت هفتگی در مسیر فرودگاه پیام به مشهد مقدس در روزهای سه‌شنبه و بالعکس از مشهد مقدس به فرودگاه بین‌المللی پیام در روزهای جمعه انجام خواهد شد.
مدیرکل بازرگانی فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: در خصوص این پرواز که دمو یا افتتاحیه محسوب می‌شود، ما اقدام به راه‌اندازی بازاریابی و سیستم فروش بلیت خواهیم کرد.
هماهنگی‌های انجام‌شده با شرکت هواپیمایی مربوطه، این بلیت از طریق درگاه‌های اینترنتی فروش و وب‌سایت رسمی شرکت هواپیمایی قابل تهیه خواهد بود.
دبیریان با اشاره به اینکه با اخذ مجوزهای لازم، در آینده مسیرهای پروازی بیشتری نیز راه‌اندازی خواهد شد، در خصوص فاصله زمانی تا آغاز پروازهای رسمی مطرح کرد: دلیل این تأخیر حدوداً یک‌ماهه این است که آژانس‌های مسافرتی و دفاتر گردشگری سیاحتی و زیارتی فرصت فعال‌سازی، آشنایی با قیمت‌های فروش، ظرفیت‌ها و برنامه‌های پروازی را پیدا کنند.
فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) را رقیب خود نمی‌دانیم
مدیرکل بازرگانی فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی پیام با بیان اینکه این رویه در سطح بین‌المللی نیز امری رایج است و معمولاً پیش از آغاز فروش بلیت، یک بازه زمانی 20 تا 30 روزه برای فروش صندلی در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: ما فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) را رقیب خود نمی‌دانیم، بلکه خود را در کنار آن‌ها و در چارچوب یک همکاری ملی می‌بینیم.
وی اظهار کرد: هدف اصلی ما ارائه خدمات به البرز، قزوین و سایر استان‌های هم‌جوار است؛ به‌ویژه با توجه به مسائل ترافیکی و حمل‌ونقل که در اسناد مصوب نیز به آن‌ها اشاره شده است.
در همین راستا، بسته‌های تشویقی برای شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفته‌ایم که از آن جمله می‌توان به کاهش هزینه‌ها و ارائه تخفیف در خدمات فرودگاهی اشاره کرد.
دبیریان با اشاره به اینکه این اقدامات در نهایت منجر به کاهش بهای تمام‌شده بلیت برای مسافران و افزایش جذابیت استفاده از این فرودگاه خواهد شد، تصریح کرد: فرودگاه بین‌المللی پیام به‌دلیل خلوت بودن، از مزایای مهمی همچون نبود مشکلات مربوط به پارکینگ و صف‌های طولانی برخوردار است.
وی افزود: درحالی‌که مسافران در فرودگاه‌هایی مانند مهرآباد یا امام خمینی (ره) به‌ویژه در ایام پرتردد مانند نوروز یا فصل‌های پرتقاضا، ممکن است در گیت‌های کنترل پلیس یا سپاه با معطلی‌هایی به مدت 20 یا 30 دقیقه مواجه شوند، در فرودگاه پیام این فرآیندها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و زمان انتظار برای مسافر به حداقل می‌رسد.
فرایند صدور کارت پرواز دیجیتالی شده است
مدیرکل بازرگانی فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی پیام بیان کرد: بلیت کاغذی از چند سال پیش طبق دستور سازمان هواپیمایی کشوری حذف شده و مسافران تنها با ارائه شماره بلیت و کد ملی خود به کانتر ترافیک فرودگاه مراجعه می‌کنند و نیازی به همراه داشتن نسخه چاپی بلیت وجود ندارد.
همچنین فرایند صدور کارت پرواز نیز دیجیتال شده است.
دبیریان عنوان کرد: در حال حاضر، بسیاری از ایرلاین‌های پیشرفته دنیا، به‌ویژه در فرودگاه‌های امارات، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه، فرآیندهای سنتی مانند بلیت کاغذی و کارت پرواز را به‌طور کامل حذف کرده‌اند.
این تغییرات که در ماه‌های اخیر نیز در حال اجرا در کشور ما هستند، پیچیدگی خاصی ندارند.
وی اضافه کرد: پای پرواز، کانتر ترافیک میزان اضافه‌بار مسافر را محاسبه می‌کند و مبلغ آن مشخص می‌شود.
در حال حاضر، پرداخت از طریق مراجعه به بانک انجام می‌شود، اما در آینده نزدیک، لینک پرداخت مستقیم برای مسافر ارسال خواهد شد و او می‌تواند با رمز دوم پویا و از طریق شماره تماس ثبت‌شده، پرداخت را به‌صورت آنلاین انجام دهد.
دبیریان اذعان کرد: هواپیماهایی که در حال حاضر مورداستفاده قرار می‌گیرند، از نوع هواپیماهای برد کوتاه هستند و قابلیت پرواز تا کشورهای همسایه را دارند.
برنامه‌ریزی برای انجام پروازهای بین‌المللی، به‌ویژه به مقصد کشورهای منطقه، منوط به نتایج بازاریابی و فروش از طریق آژانس‌های گردشگری و مسافرتی خواهد بود و بر اساس میزان تقاضا انجام می‌شود.
تجهیز فرودگاه پیام از نظر زیرساختی
مدیرکل بازرگانی فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی پیام اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی پیام از نظر زیرساخت‌های لازم برای انجام پروازهای بین‌المللی از جمله گیت‌های گذرنامه، پلیس فرودگاه، گمرک و سایر امکانات مرتبط، کاملاً تجهیز شده است و در زمینه مسائلی که یک فرودگاه بین‌المللی به آن نیازمند است، با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.
وی مطرح کرد: از آژانس‌های مسافرتی درخواست می‌شود در صورت وجود تقاضا برای مسیرهای بین‌المللی، با اداره‌کل بازرگانی فرودگاه بین‌المللی پیام تماس بگیرند.
بر اساس میزان تقاضا، برنامه‌ریزی‌های لازم برای راه‌اندازی این پروازها نیز انجام خواهد شد.
همچنین یکی از مزایای مهم فرودگاه پیام، ارائه پارکینگ رایگان برای مسافران است.
دبیریان با اشاره به اینکه این مزیت در سایر فرودگاه‌های استان تهران و البرز کمتر مشاهده می‌شود و می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفر برای مسافران مؤثر باشد، خاطرنشان کرد: در خصوص پارکینگ مسقف، طرح توسعه‌ای برای فرودگاه بین‌المللی پیام در دست تهیه بوده که در آن احداث پارکینگ مسقف و پارکینگ هوشمند پیش‌بینی شده است.
مدیرکل بازرگانی فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به اینکه ظرف یک ماه آینده، فراخوان اجرای این طرح از طریق رسانه‌ها به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد، اعلام کرد: تعیین قیمت بلیت بر عهده شرکت‌های هواپیمایی است و این موضوع یک فرآیند بازرگانی و اقتصادی مبتنی بر عرضه و تقاضا محسوب می‌شود.
لحاظ تخفیف برای مسافران در قیمت نهایی بلیت
وی اضافه کرد: فرودگاه بین‌المللی پیام صرفاً نقش پشتیبانی، ارائه خدمات هندلینگ و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم را بر عهده دارد.
شرکت‌های هواپیمایی نیز در چارچوب قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت‌گذاری و فروش بلیت را بر اساس شرایط بازار، نرخ عرضه و تقاضا و اصول بازاریابی انجام می‌دهند.
مدیرکل بازرگانی فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی پیام خاطرنشان کرد: ما از شرکت‌های هواپیمایی درخواست کرده‌ایم که با توجه به تخفیف‌هایی که در خدمات فرودگاهی به آن‌ها ارائه می‌دهیم، در قیمت نهایی بلیت‌ها تعدیل و تخفیفی را برای مسافران فرودگاه بین‌المللی پیام لحاظ کنند.
انتهای پیام/