خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 16 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نگاه ویژه رئیس جمهور به حوزه آموزش و پرورش

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 14 خرداد 1404 - 12:53
عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس جمهور به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای دارند و سکاندار فعلی این وزارتخانه از تجربه مدیریتی گسترده ای برخوردار است.
پرورش،آموزش،استان،آموزشي،نهضت،مديركل،ره،مدارس،امام،اشاره،توس ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حسین امامی‌راد در حاشیه نشست روسای ادارات با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و تأثیرگذاری عمیق ایشان، اظهار کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی جامع‌الاطراف بودند و پرتویی از معصومیت در وجود ایشان می‌درخشید.
وی ادامه داد: رئیس‌ جمهور به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای دارند و سکاندار فعلی این وزارتخانه از تجربه مدیریتی گسترده‌ای برخوردار است.
امامی‌راد افزود: در حوزه تعلیم و تربیت، اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با کاستی‌هایی در اجرا مواجه است، لذا دولت با توجه به این سند، باید افق‌های روشنی برای آموزش و پرورش رقم بزند.
نماینده مردم چناران، طرقبه‌ شاندیز و گلبهار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیشنهاد ما این است که در وزارت آموزش و پرورش مجمع مدیران و وزرای ادوار تشکیل شود و از تجربه این افراد در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استفاده شود.
مصطفی اسدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اندیشه‌های امام راحل(ره) درباره آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش باید متکی بر اصول دینی و اخلاقی باشد و توسعه کشور در گرو رشد و تعالی نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: شورای آموزش و پرورش استان با محوریت نهضت عدالت در فضاهای آموزشی، تاکنون 6 جلسه برگزار کرده و 13 مصوبه به تصویب رسانده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: امسال چهار هزار و 690 کلاس درس در قالب 705 فضای آموزشی در سطح این استان ساخته خواهد شد که هر پروژه حداقل دارای هشت عضو در ترکیب هیئت‌ امنا است.
جاسم جسین‌پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز اظهار کرد: در نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در استان 6 محور اصلی نظام مسائل شناسایی شده‌اند که شامل مدارس سنگی، کانکسی، تخریبی، در دست اجرا، با تراکم بالای 35 دانش‌آموز، سرانه کمتر از 3 متر مربع و مورد نیاز در مسکن مهر هستند.
وی افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت 705 فضای آموزشی حدود 6.5 همت می‌باشد که تاکنون بیش از سه همت آن از منابع مختلف محقق شده است.
حسین‌پور به برخی از موانع اجرای این نهضت در استان اشاره کرد و تصریح کرد: تخصیص اعتبارات مولدسازی و تعامل دستگاه‌های اجرایی از جمله مسائل و دغدغه‌های عملیات اجرایی احداث مدارس هستند.
انتهای پیام/282/