مسئله فلسطین در رگ فرزندان یمن ریشه دارد/ مبارزه ما ماجراجویی نیست
نماینده فرهنگی ویژه انصارالله یمن گفت: مسئله فلسطین از دیرباز در رگهای تمام فرزندان یمن ریشه دوانده و تا آزادسازی فلسطین از چنگال همه اشغالگران، نمی توانند از آن دست بکشند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل، الناز رحمت نژاد: سیدحسین بدرالدین الحوثی قیام «المسیرة القرآنیه» را با شعار «صرخه» در آغاز سال ۲۰۰۱ و همزمان با ماه مبارک رمضان مطرح کرد.
این قیام از بیان امام خمینی (ره) که امت را برای مقابله با دشمنان و نصرت قضیه فلسطین فراخواند، الهام گرفته شده است.
برائت از دشمنان خداوند مهمترین اصل نهضت «المسیرة القرآنیه» است که ریشه آن را در آیه «یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا الیهود والنصاری اولیا ومن یتولهم منکم فانه منهم» میتوان دید.
روحیه برائت جویی از دشمنان خدا به خصوص یهود و نصاری به فرهنگ مردم یمن برمیگردد؛ مردمی که فرهنگ جهاد در آنها ریشه دوانده و هر چه به مقابله با طاغوت بزرگتر، آمریکا و رژیم صهیونیستی، نزدیکتر میشوند، اشتیاق بیشتری برای جنگیدن و شهادت پیدا میکنند.
اشتیاق به جهاد در راه خدا و عقیدهای راسخ مبنی بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن هستند، در میان مردم یمن، یک عقیده مشترک است و هر چه به نبرد با یهود و نصاری نزدیکتر میشوند، اشتیاق آنها برای رویارویی با آنها افزایش پیدا میکند.
در همین راستا با احمد الامام نماینده ویژه فرهنگی انصارالله یمن در ایران به گفتوگو پرداختیم که مشروح آن در ادامه گزارش میآید:
چرا جنبیه (خنجر یمنی) برای یمنیها میراث اصیل به شمار میرود و به آن افتخار میکنند؟
این خنجر بیشتر به کدام قشر از افراد جامعه تعلق دارد؟
نظامیان؟
ثروتمندان یا فقرا؟
جنبیّه بخشی از فرهنگ یمنی است و این فرهنگ به زمانهای قدیم بر میگردد.
در برخی روایات گفته میشود که جنبیّه از ۳ هزار سال پیش، یعنی قبل از میلاد وجود داشته است.
تمام مردم یمن مجاز به پوشیدن جنبیّه هستند و یمنیها به جنبیّه خود معروف اند.
به عنوان مثال، جنبیّه بعد از اسلام، بخشی از سلاح یمنیها به حساب میآید.
سلاحی که از مسلح بودن خبر میدهد.
برخی از قبایل یمنی، فقط به جنبیّه اکتفا نمیکنند، بلکه سلاحهای اتوماتیک و تفنگ و سلاحهای پیشرفته را نیز همراه دارند.
به طور کلی، جنبیّه متعلق به تمام مردم یمن است، یعنی جنبیّه مختص شیوخ یا قبایل یا ارتش نیست، تمام مردم یمن مجاز به پوشیدن جنبیّه به عنوان بخشی از فرهنگ یمنی هستند.
استفاده از خنجر یمنی در میان مردم یمن نوعی زینت اساسی برای هر هر یمنی قلمداد میشود و استفاده آن برای همهٔ مردم یمن مجاز است، یعنی فرهنگ استفاده از آن غالب است و همراه داشتن آن جرم محسوب نمیشود و کسی که جنبیه دارد مرتکب جرم نشده است.
اکثر مردم یمن، از جنبیه بیشتر برای زینت استفاده میکنند؛ همراه داشتن جنبیه نشان میدهد که فرد از قبیلهای با وقار است که جنبیه به همراه خود دارد و در عین حال در مواقع ضروری از آن به عنوان سلاح استفاده میشود.
رسانههای دشمن سعی دارند قیام مردم یمن در ۲۱ سپتامبر را یک کودتا معرفی کنند نه انقلاب، به نظر شما این قیام مردم یمن کودتا است یا انقلاب؟
رسانه دشمن به شبهه افکنی و شایعه پراکنی معروف است.
مهم این است به قیام مردم یمن از چشم مردم یمن نگاه کنیم که انقلاب بود یا کودتا؟
من به عنوان یکی از فرزندان مردم یمن می گویم، قیام مردم یمن در ۲۱ سپتامبر کودتا نه بلکه انقلابی مردمی علیه ظلم، فساد و جنایت است.
۲۱ سپتامبر انقلابی واقعی بود که خواستههای ما را به عنوان مردم یمن برآورده کرد و ما ثمرات آن را دیدیم.
یمن بعد از انقلاب مردمی اش از هیمنه و سیطره آمریکا و عربستان خارج شد.
بنابراین آنچه رسانههای دشمن و سعودی در مورد انقلاب ما میگویند، برای ما مهم نیست؛ مهم نیست که آن را چگونه طبقهبندی و چه نامگذاری میکنند.
ما به عنوان مردم یمن معتقدیم که ۲۱ سپتامبر انقلابی است که خواستههای ما را برآورده کرد و ثمرات آن را با چشم خود دیدیم.
انقلاب مردم یمن انقلابی است که از دل مردم سرچشمه گرفته و همهٔ فرزندان مردم یمن آن را دیدهاند.
روز دوشنبه در سال ۲۰۲۱ همزمان با آغاز انقلاب یمن، همه مردم برای کاهش فشار و مخالفت با تقسیم یمن در صنعا به خیابانها آمدند.
انقلاب یمن خواستههای مردم یمن را برآورده کرد و ما ثمرات آن را دیدیم.
انصارالله از چه زمانی شروع به ظهور و بروز در جامعه یمن کرد؟
موضع این جنبش از ابتدای شکلگیری چه بود؟
نخستین بار شعار آنها از کجا و به رهبری چه کسی شنیده شد؟
به طور کلی مردم یمن از هویت ایمانی برخوردار هستند؛ چنانچه رسول خدا (ص) فرمودند: «الإیمانُ یمانٍ والحِکمةُ یمانِیَة.» مساله انصارالله، هدایتی الهی از جانب خداوند سبحان و تعالی از ۱۴٠٠ سال پیش است: «یا ایها الذین آمنوا کونوا انصارالله».
مردم یمن از همان ابتدا، از زمان ایمان آوردن به دست امام علی (ع)، به ندای خداوند سبحان و تعالی لبیک گفتهاند.
پس از اینکه فرهنگ غلط و عقاید باطل، در یمن گسترش یافت، سید القائد، سید حسین بدرالدین الحوثی، به عنوان رهبری ظاهر شد که ما را به سوی حرکت و مسیر قرآنی برگرفته از سیره رسول الله (ص) بازگرداند.
سید شهید قائد چیز جدیدی نیاورد!
بلکه آنچه در فرهنگ ایمانی ما یمنیها وجود داشت را زنده کرد.
سید قائد فرمودند: «ما چیزی جز آنچه از قبل وجود داشته است را ارائه نمیدهیم».
مثلاً، زمانی که دشمن آمریکایی در آغاز هزاره جدید، اجرای طرح استعماری خود برای هدف قرار دادن امت را آغاز کرد، هدف قرار دادن برجهای نیویورک، آغاز جرقه حرکت قرآنی بود.
مسیر قرآنی زمانی شروع به حرکت کرد که آمریکا سعی داشت در افغانستان امت را گمراه کند و به سوی انحراف سوق بدهد.
سید قائد این حرکت قرآنی را در آغاز سال ۲۰۰۱ همزمان با ماه مبارک رمضان با شعار «صرخه» آغاز کرد.
این حرکت قرآنی شامل فعالیتهای مختلفی بود.
پایه و اساس حرکت قرآنی مورد اشاره «القدس العالمی» یعنی جهاد فی سبیل الله و حرکت برای نصرت خداوند سبحان و قضیه فلسطین است.
این حرکت از خطاب امام خمینی (ره) که امت را برای مقابله با دشمنان و برای نصرت قضیه فلسطین فراخواند، الهام گرفته شده است.
شهید قائد در این حرکت قرآنی بر چند اصل تمرکز کرد.
اولین و مهمترین اصل، اصل برائت از دشمنان خداوند سبحان و تعالی است.
خداوند در قرآن کریم به ما امر کرده است که از دشمنانش برائت بجوییم، و به ما امر فرموده که از یهود و نصاری ولایت نگیریم: «یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا الیهود والنصاری اولیا ومن یتولهم منکم فانه منهم».
در این آیه، خداوند سبحان و تعالی در مورد برائت از دشمنان خدا صحبت میکند و حضرت ابراهیم (ع) را به عنوان الگو برای ما قرار داده است.
سید قائد شهید، حسین بدرالدین الحوثی، حرکت قرآنی انصارالله را با شعار برائت از دشمنان خدا، که عبارت است از: «الله اکبر، الموت لامریکا، الموت لاسرائیل، اللعنه علی الیهود، النصر للاسلام» آغاز کرد.
این شعار با شعر همراه بود و از آن برای آگاهیرسانی به امت استفاده شد.
سید قائد شهید، حسین بدرالدین الحوثی، در آغاز راه انصارالله گفت که هدف مسیر ما قرآنی است، هدف آن آگاهیرسانی به امت در مورد خطر یهود و نصاری و بازگرداندن مردم به قرآن کریم و یادآوری فرهنگ قرآن کریم است.
او جنبش انصارالله را با این شعار آغاز کرد و آن با آگاهیرسانی و مسیر تحریم همراه بود، تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی.
این در آغاز سال ۲۰۰۰ بود.
اولین مکان، مسجد جامع بزرگ صنعاء بود.
سید قائد شهید، حسین بدرالدین الحوثی رضوان الله علیه، مجاهدان را برای اعلام برائت از دشمنان خدا به مسجد جامع بزرگ میفرستاد و این اولین مکان برای رویارویی با یهود و نصاری بود.
رسانههای دشمن از عبارت انصارالله کمتر استفاده میکنند.
بیشتر سعی دارند از حوثی ها استفاده کنند.
علت این اقدام چیست؟
عنوان حوثی ریشهاش به رهبرمان، آقای عبدالملک بدرالدین حوثی و شهید سید حسین بدرالدین حوثی، در منطقه عمران یمن بر میگردد.
با استفاده از این واژه می خواهند جنبش انصارالله یمن را محدود به یک منطقه خاص یمن بکنند.
در واقع استفاده از عنوان انصارالله صحیحتر است چون حرکت انصارالله حرکتی قرآنی و ملی است.
دشمن ایران را متهم به دخالت در امور یمن میکند.
آیا ایران در امور یمن دخالت میکند یا اینک فقط از انقلاب ایران الهام گرفته است؟
رابطه یمن و ایران بر اساس برادری ایمانی است، رابطه ما با برادرانمان در ایران بر این اساس استوار است: «إنما المؤمنون إخوة.» رابطه ما با برادران در ایران، با مردم ایران و با دولت ایران بر این اساس ایمانی است.
هیچ چیز نشان نمیدهد که ما یمنیها و برادرانمان در ایران به این موضوع ایمان نداشته باشند و این موضوع به دور از حقیقت باشد.
انقلاب یمن پیرو نیست، بلکه یک انقلاب مستقلی است که به مردم یمن تعلق دارد.
تصمیم ما یمنی است و شعار انقلاب ما «لا للوصایة» است.
در عین حال، در مورد رابطه ما با ایران، هیچ چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.
آنچه در یمن وجود دارد، انقلابی است که توسط مردم یمن انجام شده است.
هیچ شهید ایرانی در انقلاب مردمی یمن وجود ندارد.
آیا ارتش ایران به یمن نیرو فرستاده است؟
خیر، چنین چیزی وجود ندارد.
کسانی که میگویند ما پیرو ایران هستیم و این کشور در امور ما دخالت میکند، در واقع اینها پیرو عربستان سعودی، آمریکا و امارات هستند؛ کسانی که مهاجم را به یمن آوردند.
مناطق شمالی، مناطق آزاد، مناطقی که اشغال نشدهاند، فقط شامل مردم یمن است.
مناطق اشغالی پر از مزدورانی از عربستان سعودی و پیروان خارجی است.
حرکت قرآنی انقلاب مردمی یمن کاملاً یمنی است و تصمیم آنها کاملاً یمنی بوده است و تعامل ما با مردم ایران و برادران در ایران همیشه بر اساس برادری ایمانی است.
رهبر این موضوع را تأیید کرده و گفته است که ما هیچ چیز برای شرمنده بودن نداریم.
ما آمادهایم که با تمام مسلمانان بر اساس برادری ایمانی و امانت رفتار کنیم.
غزه شاهد ایمان ما و دفاع ایمانی ماست.
همه ادعاهای دشمن مغالطات است.
راز قدرتمند شدن انصارالله یمن و شکست دادن دشمن آمریکایی_صهیونیستی چیست؟
یمن تا کجا از ملت فلسطین دفاع خواهد کرد؟
بعد از ۷ اکتبر ما در حمایت از فلسطین به ندای خداوند سبحان و تعالی که فرمود: «استجیبوا لله و للرسول إذا دعاکم لما یُحییکم» لبیک گفتیم.
راز قدرت انصارالله یمن در رهبری آن است.
انصارالله رهبری حکیم دارد که مردم یمن را به قرآن کریم دعوت میکند و با رهنمودهای آن هدایت میکند.
حرکت ایمانی و قرآنی انصارالله از قرآن سرچشمه گرفته است.
برخی تعجب میکنند که مردم یمن چگونه این چنین پیشرو هستند؟
چه طور این گونه قیام میکنند؟
چرا فداکاری میکنند؟
برادران، این مسئله یک ماجراجویی نیست و حساب و کتاب نیست.
مردم یمن حساب و کتابهای مادی که در اکثر کشورها وجود دارد را ندارند.
حساب و کتاب مردم یمن ایمانی است.
آنچه که مردم یمن انجام میدهند، استجابت به ندای خداوند سبحان و تعالی و لبیک به فرمان خداوند سبحان و تعالی است که به جهاد، مقابله با ظالمان و نصرت مستضعفان امر کرده است.
انصارالله به ندای خداوند سبحان و تعالی لبیک گفت، به خدا توکل کرد و به اسباب پیروزی و اهل بیت (علیهم السلام) تمسک جست.
خداوند در کتاب خود میفرماید: «وَمَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ».
انصارالله با تمسک به خدا و رسول (ص) و اهل بیت (علیهم السلام)، به این قدرت رسید و به فضل خداوند سبحان و تعالی در حال حاضر میتواند با تمام قدرتهای طاغوتی زمین مقابله کند.
درباره حمایت مردم یمن از فلسطین باید بگویم مسئله فلسطین از دیرباز در رگهای تمام فرزندان یمن ریشه دوانده است.
مسئله فلسطین امری اساسی است.
حرکت و حمایت از برادران فلسطینی وظیفهای دینی و استجابتی به ندای خداوند سبحان و تعالی است.
ما نمیتوانیم از این وظیفه تا زمانی که خداوند سبحان و تعالی بخواهد، تا آزادسازی فلسطین از چنگال همه اشغالگران، دست برداریم.
این همان چیزی است که آقای قائد حفظه الله تأکید کردند.
مردم یمن هر جمعه در حمایت از ملت فلسطین به خیابانها میروند، خیابانها را پر میکنند و شعار میدهند که «غزه تنها نیست» و تا آزادسازی کل فلسطین به فضل خداوند سبحان و تعالی، این تظاهرات و حمایت از ملت فلسطین را تکرار خواهند کرد.
حمایت از فلسطین عقیدهای ایمانی است.
مردم یمن مؤمن به خدا و استجابت کننده به خدا هستند.
راز قدرت مردم یمن و انصارالله در استجابت به خداست.
هر کس که هدایت شده با فلسطین حرکت میکند تا آن را از اشغالگران، آمریکا و اسرائیل پس بگیرد.
جنبش انصارالله برای ترویج «سبک زندگی مقاوم» در میان نسل جوان یمن و جهان اسلام چه برنامههایی دارد؟
قرآن مملو از اصول، مبادی، ارزشها و اخلاقیاتی است که در پی تحقق آن بین امت و در جامعه هستیم.
موضوعات و مسائل قرآنی به قدری جامع است که همه مسلمانان و همه اقشار جامعه اسلامی به خصوص جوانان میتوانند از آن استفاده کنند.
تربیت جوانان در یمن در اولویت است.
جنگ نرم جوانان را مورد هدف قرار میدهد و آنها را فرهنگ غلط و باطل مواجه میکند، به همین دلیل سعی میشود جوانان را با قرآن آشنا کنیم تا به جوانانی تبدیل نشوند که ابزار دست یهودیان و نصاری قرار بگیرند.
تلاش میکنیم این جوانان را حفظ کنیم تا با اخلاق قرآنی متخلق شوند و الگوی قرآنی را در عمل، چه سیاسی، چه رسانهای و چه نظامی ارائه دهند.
در یمن، دورههای تابستانی در مقاطع آموزشی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان داریم که بسیار مهم است و به پرورش انسان، از کودکی تا بزرگسالی میپردازد.
در این دورهها علاوه بر جنبههای ایمانی، برنامههایی در نظر گرفته شده که جوانان را از نظر فرهنگی و ایمانی حفظ میکند تا در دام جنگ نرم و فساد اخلاقی نیفتند.
در کنار دورههای تربیتی، دورههای علمی نیز برگزار میشود تا جوانها صاحب تخصص بشوند؛ تخصص نظامی، حرفه ای، اداری، تولیدی و هر تخصص دیگر.
جوانان در دو جنبه تربیتی و علمی مورد توجه قرار میگیرند.
از جایگاه زنان در یمن برایمان بگویید.
زن اساس آفرینش الهی، آفرینش بشریت و خانواده است.
نقش زن در اسلام بسیار بزرگ و عظیم است و در قرآن کریم، الگوهای والایی از سوی خداوند سبحان و تعالی در مورد زنان ارائه شده است، مانند هاجر (ع) یا همسر فرعون یا حضرت فاطمه زهرا (س) یا خدیجه (ع).
بنابراین، نقش زن در اسلام به طور کلی نقشی مهم است.
ما در یمن تلاش میکنیم تا الگوهای قرآنی زن را به زنان خود یادآوری کرده و به آنها آموزش دهیم که حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی آنها در فعالیت، توجه به خانه، تشویق همسر به راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر برای خداوند سبحان و تعالی و مؤمنین و مؤمنات باشد.
زن فعالیتهای متعددی دارد، مثلاً بیشتر فعالیتهای زن مختص تربیت نسل آینده و خانواده است.
یمنیها معتقدند زن اساساً تکیهگاه مرد است، نه جایگزین او، که در کارهای اداری دیگر هم مشارکت میکند.
چرا یمن، با وجود فقر، محاصره و جنگ ۹ ساله، تنها بازیگر عربی است که در میدان نظامی با اسرائیل مقابله میکند؟
آیا این ناشی از هویت تمدنی خاص یمن است یا ساختار فکری انصارالله؟
این روحیه به فرهنگ مردم یمن برمیگردد؛ مردمی که فرهنگ جهاد در آنها ریشه دوانده و هر چه به مقابله با طاغوت بزرگتر، آمریکا و رژیم صهیونیستی، نزدیکتر میشویم، اشتیاق بیشتری برای جنگیدن و شهادت پیدا میکنیم.
به طور کلی، در میان مردم یمن، اشتیاق به جهاد در راه خدا و عقیدهای راسخ مبنی بر اینکه آمریکا و اسرائیل دشمن هستند، به چشم میخورد؛ همانطور که خداوند سبحان و تعالی فرموده است: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا».
و هر چه به نبرد با یهود و نصاری نزدیکتر میشویم، اشتیاق ما برای رویارویی قویتر و بزرگتر با آنها افزایش مییابد.
این چیزی است که ما در میان مردم یمن میبینیم.
ما معتقدیم که جهاد بر هر مسلمانی واجب است و هر چه به رویارویی با دشمن واقعی نزدیکتر میشویم، اشتیاق ما بیشتر میشود.
نقش رسانههای ایرانی را در بازتاب حقیقت جنگ یمن چگونه ارزیابی میکنید؟
چه انتقاداتی یا پیشنهاداتی در این زمینه دارید؟
ایران در این زمینه پیشرو است و من فکر میکنم از همان ابتدا، از زمان آغاز حوادث در یمن، در جریان حوادث بوده است؛ مانند شبکه العالم که به دلیل زبان عربی آن، از دیرباز آن را میشنویم و میبینیم.
حمایت برادرانه ایران از یمن از نظر رسانهای، حمایتی پیشرفته است اما به سطح مطلوب نرسیده است.
اکنون شاهد آن هستیم که یمن توسط همه طاغوتها مورد جنگ قرار گرفته است؛ همه طاغوتهای زمین علیه یمن میجنگند.
یمن از نظر رسانهای مظلوم است و به یک نهضت رسانهای بزرگ و حمایت رسانهای بزرگ که به سطح بسیار بالایی برسد، نیاز دارد.
ضعف و کاستی زیادی در پوشش دادن حوادث یمن وجود دارد.
اولاً، در مورد پوشش سخنرانیهای رهبر انصارالله، حفظه الله، ما نوعی کمبود میبینیم.
مثلاً، درسهای رمضان، درسهای ذیالحجه، درسهای روزانه و درسهای هفتگی او باید در همه شبکهها پخش شوند.
موضوع دیگر انعکاس تظاهرات و حمایت مردمی از فلسطین است.
ما به نمایش و تقویت همکاری و روابط رسانهای بین یمن و ایران نیاز داریم.
ما به فضل خداوند سبحان و تعالی، تلاش خواهیم کرد تا به این هدف برسیم؛ تا روابط بین رسانههای ایران و یمن، محکم و قوی باشد و در نشر حقیقت به امت، در مورد سخنرانیهای آقای فرمانده، فعالیتهای مردم یمن در حمایت از آرمان فلسطین، از تظاهرات گرفته تا موضوع تحریمها، نقش داشته باشد.
موضوع تحریم اسرائیل توسط مردم یمن، نه فقط از نظر اقتصادی بلکه از نظر فرهنگی و سیاسی، که به مقابله با آمریکا و اسرائیل در همه زمینهها، حتی در سطح واژگان، میپردازد.
مردم یمن در تحریم یهود و نصاری در همه زمینهها پیشرو هستند.
هیچ همخوانی بین مردم یمن و هر چیزی که از دشمن میآید، حتی از نظر اقتصادی، وجود ندارد.
ما به تقویت روابط رسانهای نیاز داریم؛ از تلویزیون و کانالهای رسانهای گرفته تا شبکههای اجتماعی.
همکاری بسیار زیادی بین یمن و ایران باید وجود داشته باشد.
در مورد سینما، برادران ایرانی در سینما بسیار پیشرفته هستند، یعنی در سطح جهانی، ایران از کشورهای پیشرفته در زمینه تولید فیلم و سینما به شمار میرود.
ما آماده همکاری هستیم.
مثلاً چندین ملاقات با نهادهای مربوطه تعیین کنیم.
مشخص کنیم چه چیزی میخواهید به شما اختصاص داده شود.
مثلاً ما در تأمین مواد آمادهایم.
همچنین میتوانیم رابطه بین رسانههای ایرانی و یمنی را برقرار کنیم.
مثلاً تبادل دیدارها، مانعی ندارد.
ما آماده هماهنگی برای تبادل دیدارها هستیم.
از نظر رسانهای مشخص کنیم چه کسانی از اینجا به یمن بروند و از یمن به اینجا.
از خبرگزاری شما و همه کارکنان آن به طور کلی، به خاطر تلاشهایشان در رساندن کمکها و توجه به مسائل امت و حمایت از قضیه مرکزی امت، یعنی قضیه فلسطین، و همچنین حمایت رسانهای از مردم یمن و همه مردم آزاد، تشکر میکنیم.
ما باید رسانهها را تقویت و فرهنگ و افکار عمومی را به جهان در همه زمینهها، از جمله جنبه سینمایی، به اذن الله سبحانه وتعالی، ارائه دهیم.
حقیقت و آنچه مورد نیاز است، همکاری همه ماست.
در عین حال، کار بزرگ و عظیمی که انجام میدهند، نزد خداوند متعال محسوب خواهد شد.
کارشان هدایت در راه خداست و کلام حق را میطلبند.
آنها در تلاشند تا نور خدا را آشکار سازند.
خداوند متعال در مورد دشمن میگوید که میخواهند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند، اما خداوند نور خود را کامل خواهد کرد، هرچند مشرکان خوششان نیاید.
خدایا، این مردان راستگو هستند.
برادران در این آژانس یا سایر آژانسها در تلاشند تا نور خداوند متعال را با جهاد در راه خدا کامل کنند.
کارشان عظیم است.
از آنها تشکر و قدردانی میکنیم به خاطر کارهایی که انجام میدهند.