خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 14 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تصویب الگوی ارزیابی و سطح‌بندی مراکز آموزش علمی‌ کاربردی

مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 12 خرداد 1404 - 14:35
الگوی ارزیابی و سطح‌بندی مراکز آموزش علمی‌کاربردی در صد و ششمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی، تصویب شد.
دانشگاه،ارزيابي،مراكز،جامع،نظارت،علمي،كاربردي،نشانگرهاي،الگو ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدرضا نیستانی سرپرست معاونت نظارت و سنجش صلاحیت حرفه ای دانشگاه با اعلام این خبر افزود: این الگو در راستای تحقق اهداف کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی، ارتقاء کیفیت آموزش‌های علمی‌کاربردی و ایجاد ساز و کار شفاف برای سنجش و بهبود عملکرد مراکز و ارتقاء کیفیت آموزش‌های مهارتی، حصول داده‌های تمیز و تصمیم‌ساز و بهبود فرایندهای نظارت و ارزیابی تصویب شد.
نیستانی تصریح کرد: این الگو با رویکردی جامع و هدفمند، در راستای اجرای دقیق‌تر آئین‌نامه نظارت و ارزیابی دانشگاه و تحقق سیاست‌های کلان ابلاغی رییس دانشگاه، طراحی شده است.
وی افزود: ارزیابی اختصاصی رشته‌محور به منظور تصمیم‌سازی درباره پذیرش دانشجو، ارزیابی عمومی و تحلیل مؤلفه‌های واسط و پشتیبان برای هدایت و ارتقاء عملکرد مراکز، سطح‌بندی مراکز آموزشی جهت اعمال تدابیر تشویقی و ترغیبی و اعتباربخشی مراکز آموزش علمی‌کاربردی در چهار سطح از اهداف کلان این الگو می‌باشد.
سرپرست معاونت نظارت و سنجش صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: ایجاد فرصت خوداظهاری برای مراکز، استفاده از ظرفیت‌های ستادی و استانی در فرآیند ارزیابی، تحلیل نشانگرهای تخصصی و کیفیت‌بخش، ایجاد نظام تحلیلی چندبُعدی برای توصیف و مقایسه عملکرد مراکز آموزشی از سایر کارکردهای کلیدی این الگوست که مقاصدی چون تحرک‌بخشی، رقابت‌سازی و کیفیت‌سنجی در بستر ساز و کار مدون و منسجم را دنبال می‌نماید.
نیستانی افزود: شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی پس از تصویب این طرح، بر لزوم شفافیت و اطلاع‌رسانی کامل نسبت به مفاد، جزئیات و فرایندهای تحلیلی و محاسباتی الگوی ارزیابی و سطح‌بندی تاکید و مقرر نمود جزئیات در اختیار ذینفعان و بهره‌برداران به‌نحو مقتضی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: آگاهی مراکز آموزشی نسبت به مؤلفه‌های کیفیت، اشراف نسبت به نشانگرهای پایه و تامین موازین آموزش‌های علمی‌کاربردی، پیشرانی و تحرک مراکز در راستای تحقق نشانگرهای متعالی و کیفیت‌بخش از دلایل نشر مفاد و جزئیات این طرح بوده است که منطبق با ارزش‌های مندرج در منشور اخلاقی نظام نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی-ناتک- نیز است.
سرپرست معاونت نظارت و سنجش صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: جزئیات این الگو شامل اهداف، روش اجرا، عوامل و نشانگرهای ارزیابی و سطح‌بندی و آرای نظارتی و مقاصد آن از طریق پرتال اطلاع رسانی دانشگاه قابل مشاهده است.