جهش 126 درصدی درآمد فروش سایپا در اردیبهشتماه - تسنیم
سایپا در اردیبهشت ماه موفق به ثبت 9 هزار و 987 میلیارد تومان درآمد از محل فروش داخلی شد که بخش عمده آن مربوط به عرضه 12 هزار و 397 دستگاه از خانواده 200X شامل مدل های کوئیک، تیبا و ساینا بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایپا با نماد معاملاتی «خساپا» در بورس اوراق بهادار تهران، در گزارش عملکرد ماهانه منتهی به 31 اردیبهشتماه 1404، از رشد قابل توجه درآمد فروش خود خبر داد.
بر اساس این گزارش، درآمد حاصل از فروش محصولات داخلی و صادراتی این شرکت به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 126 درصدی را نشان میدهد.
عملکرد فروش داخلی
سایپا در اردیبهشتماه موفق به ثبت 9 هزار و 987 میلیارد تومان درآمد از محل فروش داخلی شد که بخش عمده آن مربوط به عرضه 12 هزار و 397 دستگاه از خانواده 200X شامل مدلهای کوئیک، تیبا و ساینا بوده است.
این گروه از محصولات، در مجموع درآمدی بالغ بر 3 هزار و 981 میلیارد تومان را برای شرکت به همراه داشتهاند.
در کنار آن، خودروی شاهین نیز با فروش 2 هزار و 366 دستگاه، درآمد 1 هزار و 866 میلیارد تومانی را به ثبت رسانده است که حاکی از استقبال مشتریان از این محصول با طراحی مدرنتر و امکانات بهروز است.
از سوی دیگر، وانت 151 با فروش 3 هزار و 225 دستگاه و کسب 1 هزار و 14 میلیارد تومان درآمد، نقش مهمی در تقویت فروش در بخش خودروهای تجاری ایفا کرده است.
همچنین، محصولات خانواده چانگان و تویوتا نیز سهمی در فروش داخلی داشتهاند؛ هرچند همچنان تمرکز اصلی درآمدی سایپا بر خودروهای اقتصادی باقی مانده است.
فروش صادراتی
در بخش صادرات نیز سایپا از فروش محصولات SKD و CBU درآمدی معادل 86 میلیارد تومان به دست آورده است.
گرچه این رقم در مقایسه با فروش داخلی سهم کمتری دارد، اما نشانهای از تلاش سایپا برای ورود و گسترش حضور در بازارهای بینالمللی تلقی میشود.
عملکرد سالانه
بر اساس گزارش عملکرد 12 ماهه منتهی به پایان سال گذشته، درآمد سالانه سایپا به 109 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال پیش از آن رشد 25.9 درصدی را تجربه کرده است.
این بهبود عملکرد، نتیجه ارتقاء فرآیندهای تولید و فروش در این خودروساز بزرگ داخلی ارزیابی میشود.
عملکرد سایپا در اردیبهشتماه 1404 نشاندهنده حفظ جایگاه این شرکت در بازار داخلی و آغاز گامهای اولیه در مسیر توسعه صادرات است.
با این حال، برای تثبیت این روند صعودی و افزایش رقابتپذیری در آینده، تمرکز بر تنوع محصولات، ارتقاء کیفیت و گسترش بازارهای هدف صادراتی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
انتهای پیام/