خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 12 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آموزش فقط یک فضای فیزیکی نیست

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | شنبه، 10 خرداد 1404 - 13:40
دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدرسه فقط یک فضای فیزیکی نیست؛ معلم، هویت‌بخش و شخصیت‌ساز است.
مدرسه،آموزش،مدل،مسكني،دستيار،مجلس،شوراي،رئيس،اسلامي،مرحوم،ادامه

باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امام‌جمعه - مهدی مسکنی، دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی، در نشست هم اندیشى فعالان و جهاد گران عرصه آموزش در مناطق محروم که ظهر امروز برگزار شد، گفت: اولین باری که مدرسه برای من به شکل جدی باز شد، با معلمی آشنا شدم که نه‌تنها آموزش می‌داد، بلکه اخلاق و تشکر را هم یاد می‌داد.
این تجربه برایم الهام‌بخش شد تا درک کنم مدرسه چقدر می‌تواند نقش کلیدی در ساخت آینده کشور داشته باشد.
دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مدرسه فقط یک فضای فیزیکی نیست.
معلم، هویت‌بخش است، شخصیت‌ساز است.
مدیر مدرسه اگر دغدغه‌مند باشد، یک شهر را می‌تواند تغییر دهد.
باید به مدرسه نه صرفاً به عنوان آموزش، بلکه به عنوان کانون تحول اجتماعی نگاه کنیم.
مسکنی در ادامه به تجربیات موفق جهادی اشاره کرد و گفت: در دوره کرونا با یک مدل ساده مشارکت مردمی، توانستیم تولید ماسک را به یک حماسه ملی تبدیل کنیم.
این نشان می‌دهد که مدل خیلی مهم است.
اگر بتوانیم همین مدل را در مدرسه‌سازی و آموزش پیاده کنیم، می‌توانیم آینده کشور را بسازیم.
دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فقط یک مدرسه در سراوان توانسته تاکنون ۱۸۰ پزشک تربیت کند؛ همین امسال ۲۷ دانش‌آموز آن وارد رشته پزشکی شده‌اند.
این آمار نشان می‌دهد که آموزش درست، با مدل درست، در هر نقطه‌ای از کشور می‌تواند معجزه کند.
مسکنی گفت: خدا رحمت کند مرحوم مجتبی کاشانی، مرحوم حافظی و مرحوم قفلی را.
این بزرگواران در سخت‌ترین شرایط، انرژی خود را وقف مدرسه کردند.
من با چشم خودم دیدم که چگونه یک کارگر ساده با یک هنرمند یا نویسنده کنار هم قرار گرفتند تا برای بچه‌ها مدرسه بسازند.
دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما امروز به شدت نیازمند این هستیم که شور جوانی را به یک مدل عملی و قابل اجرا گره بزنیم.
بچه‌های دهه ۸۰ و ۹۰ نیاز دارند دیده شوند، انگیزه بگیرند، مسئولیت پیدا کنند.
با واگذاری واقعی کار و میدان دادن، این نسل می‌تواند شگفتی بیافریند.
مسکنی ادامه داد: باید مدرسه را جدی بگیریم.
باید آموزش و پرورش را از حالت منفعل خارج کنیم.
معلم نباید نگران معیشت باشد، بلکه باید با تمام توان در میدان تربیت حضور داشته باشد.