خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 11 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پروژه آزادراه شهید سلیمانی در انتظار عمل وزارت راه

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 10 خرداد 1404 - 10:53
نماینده مردم قم در مجلس گفت: کمربندی شهید سلیمانی به دلیل خلف وعده وزارت راه مشکل پیدا کرد.
قم،زمين،مترو،خط،شوراي،مجلس،اسلامي،نماينده،مشكل،موضوع،شهري،عمومي

محمد منان‌رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم درباره اقدامات و پیگیری‌های نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در مسائل مدیریت شهری گفت: یکی از بخش‌هایی که نمایندگان مردم قم طی یک سال اخیر پیگیری کردند، موضوع بهبود حمل‌ونقل عمومی به خصوص در بخش اتوبوسرانی قم است.
وی افزود: هم اکنون مبلغ 400 میلیارد تومان از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مصوب و برای سال 1404 در اختیار شهرداری قم قرار خواهد گرفت.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز این کار گرفته شده است که با تلاش‌های آن‌ها در شهرداری قم می‌توان چند اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم کرد و بخشی از مشکلات این بخش را کاهش داد.
منان‌رئیسی با بیان اینکه کمربندی شهید سلیمانی به دلیل خلف وعده وزارت راه مشکل پیدا کرد ادامه داد: گلایه از این وزارتخانه وجود دارد و استان‌های دیگر را نیز از این کمربند عبور می‌دهد، در ایام اربعین این موضوع اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند و وزارتخانه قول داد که نرخ عوارض اتوبان قم-تهران که افزایش پیدا کرده است و این بودجه برای توسعه کمربندی شهید سلیمانی مصرف شود اما نشد.
وی درباره متروی قم و بحث آغاز مطالعات خط دو مترو تاکید کرد: مترو یکی از گران‌ترین و دیربازده‌ترین روش‌های حمل‌ونقل عمومی است و تنها در مکان‌هایی توجیه دارد که بافت شهری به شدت متراکم باشد و نتوان سیستم‌های حمل‌ونقل را روی زمین پیاده کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای قم خط یک مترو کار شد و با تأمین واگن‌ها در شرف بهره‌برداری است، تصریح کرد: درباره خط دوم مترو که از پردیسان به داخل شهر قم می‌آید باید گفت که برای تمام این محور ضرورت کار زیر زمین وجود ندارد و باید دید در کدام بخش‌ها نیاز به استفاده از تونل‌های زیرزمینی است چراکه زیر زمین هم هزینه‌بر و هم طولانی‌تر است و اگر قرار باشد خط دو به صورت کلی زیر زمین کار شود با توجه به بودجه سالیانه ممکن است بیش از 15 سال زمان ببرد.
منان‌رئیسی اضافه کرد: از مدیریت شهری خواسته می‌شود که خدایی ناکرده اشتباه فنی نکنند و در بخش‌هایی که چاره‌ای به جز زیر زمین رفتن وجود ندارد از تونل‌ها استفاده شود.
وی درباره وضعیت فرودگاه قم تصریح کرد: مشکل فرودگاه قم حقوقی بود که استاندار در این زمینه بسیار تلاش کردند و این مشکل اکنون رفع شده است و سرمایه‌گذار با یک توافق متعهد شد که در بخش گردشگری فعالیت کند و قسمت باند، سالن و ترانزیت به یک سرمایه‌گذار دیگر گذاشته شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این بخش هزینه‌های زیادی دارد و شاید نیاز باشد چند سرمایه‌گذار در این قسمت انتخاب شوند، اما تنها یک سرمایه گذار مشغول است و این موضوع نیز تا یک و دو سال آینده به نتیجه خواهد رسید.
انتهای پیام/