خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 09 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ترویج فرهنگ مطالعه از طریق بازی‌های رایانه‌ای

مهر | فرهنگی و هنری | پنجشنبه، 08 خرداد 1404 - 08:23
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان تأکید کرد.
نهاد،نوجوانان،ترويج،عمومي،كودكان

آزاده نظربلند دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: در دوره جدید مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تمامی تعاملات و همکاری‌های مشترکی که میان این مجموعه و سایر سازمان‌ها وجود داشته، مورد بررسی و بازنگری قرار خواهد گرفت.
وی افزود: از گذشته تفاهم‌نامه‌هایی وجود داشته که بعضاً در حد همان امضا باقی مانده و به مرحله اجرا نرسیده‌اند.
در دوره جدید تلاش می‌شود این فعالیت‌ها به سمت جنبه‌های عملیاتی سوق پیدا کنند.
نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش خواهد کرد در آینده، ضمن بهره‌گیری از نتایج عملیاتی این همکاری‌ها، مسیرهای تازه‌ای نیز دنبال شود.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره استفاده از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان گفت: یکی از موضوعاتی که در آن با ضعف مواجه هستیم، جذب نوجوانان در حوزه‌های ترویجی است.
اگر بتوانیم از فرآیندهایی مانند طراحی «گیمیفیکیشن» با محتوای کتاب در نهاد کتابخانه‌ها استفاده کنیم، قطعاً می‌تواند در زمینه ترویج مطالعه مؤثر واقع شود.
نظربلند گفت: این اقدام باید بتواند نوجوانان را به سمت متن کتاب سوق دهد و آن‌ها را به مطالعه تشویق کند.
به‌گونه‌ای که به ترویج فرهنگ استفاده از متن کتاب در میان کودکان و نوجوانان بینجامد و در نهایت، خواندن اتفاق بیفتد.