خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 09 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ظفرقندی: 80 درصد شکایات حوزه سلامت به علت برخورد نامناسب است

تسنیم | اجتماعی و حوادث | پنجشنبه، 08 خرداد 1404 - 04:13
وزیر بهداشت گفت: 80 درصد شکایت ها در حوزه سلامت به دلیل برخورد نامناسب، بی احترامی و یا تکریم نکردن ارباب رجوع است از این رو باید سه رکن اساسی «پیش بینی، پیشگیری و اصلاح رویه ها» به خصوص در مراکز درمانی در اولویت کار بازرسی قرار گیرد.
بهداشت،سلامت،بازرسي،ظفرقندي،اصلاح،وزير،پرستار،پيشگيري،كمبود، ...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه در اولین اجلاس سراسری مدیران و روسای دفاتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت اظهار کرد: 80 درصد شکایت‌ها در حوزه سلامت به دلیل برخورد نامناسب، بی احترامی و یا تکریم نکردن ارباب رجوع است از این رو باید سه رکن اساسی «پیش بینی، پیشگیری و اصلاح رویه‌ها» به خصوص در مراکز درمانی در اولویت کار بازرسی قرار گیرد.
وی افزود: باید با نگاهی کریمانه، با حفظ حرمت و احترام بیمار، به درخواست و شکایت های آنها در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رسیدگی کنیم.
وی بیان کرد: صداقت در گفتار و شفافیت در رفتار برای مواجهه بیمار بسیار مهم است مثلا اگر در بیمارستانی، مشکل کمبود پرستار داریم باید صادقانه موضوع را با مردم در میان بگذاریم به طور قطع شاهد همراهی و محبت ارباب رجوع خواهیم بود.
ظفرقندی با اشاره به مشکل کمبود پرستار در حوزه بهداشت و درمان کشور، گفت: جذب پرستار از طریق آزمون استخدامی که به زودی برگزار خواهد شد و همچنین افزایش خدمات حمایتی و رفاهی به کادر سلامت، از جمله اقدامات انجام شده در این دولت به منظور ارتقای خدمات بهداشت و سلامت است.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در بازرسی و رسیدگی به شکایات باید بی‌طرف باشیم، گفت: مهم‌ترین اصل در مسیر حل مشکلات، شناسایی موانع و تلاش برای رفع آن است که در واقع حکم پیشگیری قبل از درمان را دارد اما اگر مفسده ای رخ داد، بازرسی باید به سرعت به آن رسیدگی کند.
وی تصریح کرد: در مسیر رضایتمندی مردم و بیماران و بهبود شرایط ضروری است که با همفکری و تعامل، راهکارهایی بیابیم تا کار مردم را بهتر و موثرتر پیش ببریم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه باید بدانیم بازرسی امکانی برای بهبود عملکرد، حفظ کرامت انسانی و شفافیت برای خدمت صادقانه است، افزود: «پیش‌بینی، پیشگیری و اصلاح عملیاتی» به عنوان سه مرحله اصلی کار همواره باید مورد توجه بازرسان قرار داشته باشد.
وی ادامه داد: برای دستیابی به هدف اصلی در نظام سلامت که همانا ارتقای کیفی خدمات است، برنامه محوری یک ضروت محسوب می شود و داشتن فکر، خلاقیت و امکانات برای برنامه‌ریزی هم اهمیت دارد.
ظفرقندی ادامه داد: اگر هدف ما این است که نظام سلامت کشور خوب کار کند، باید برنامه داشته باشیم.
حرکت رو به جلو، صرفاً با انتقاد و آرمان‌گرایی حاصل نمی‌شود، نیاز به فکر، خلاقیت، امکانات، و برنامه‌ریزی دارد.
وزیر بهداشت تصریح کرد: برخی می‌گویند جهان باید اصلاح شود، حرف درستی است؛ اما باید از همین‌جا، از یک پله، یک قدم، حرکت را آغاز کنیم و از نگاه سنتی فاصله بگیریم.
سعی کردیم با آزمون‌های استخدامی و افزایش اضافه‌کار، بخشی از کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت را جبران کنیم.
اما باز هم نیازمند اصلاح فرآیندها هستیم.
ظفرقندی، احترام به برنامه‌ها و خواسته‌های مردم را از اصول مهم ارزیابی کرد.
انتهای پیام/