تنها راه مقابله با جنایات صهیونیستها تقویت قدرت اسلامی است
سیدحسن خمینی با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه گفت: واقعاً دنیا چه بدهی ای به این صهیونیست ها دارد که اجازه می دهد دست به هر جنایتی بزنند؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، آیین تجدید بیعت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.
در این مراسم، حجتالاسلام سیدحسن خمینی، تولیت آستان امام خمینی (ره)، به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدای سخنان خود با استناد به آیهای از قرآن کریم اظهار داشت: در قرآن آمده است و ما کان لنفس ان تموت الا باذن الله کتابا، یعنی هیچکس بدون اذن خداوند نمیمیرد؛ حتی مرگ نیز در ید اختیار انسان نیست، بلکه تحت اراده الهی قرار دارد.این آیه بیانگر حقیقتی عمیق است؛ اینکه حتی چیزی که ما آن را کاملاً در اختیار خود میدانیم، یعنی مرگ، نیز تنها با اراده خداوند واقع میشود.
عبد، مملوک خداست.
سیدحسن خمینی با اشاره به ادامه آیه، گفت:اگر کسی خواهان پاداش دنیا باشد، به او از آن داده میشود و اگر کسی پاداش آخرت را بجوید، خداوند آن را برایش فراهم میکند و شاکران را پاداش خواهد داد.
وی با اشاره به اهمیت نیت در اعمال، تصریح کرد: موضوع نیت و خلوص آن نهتنها یک مسأله عبادی، بلکه کاملاً عقلانی است.
اگر کاری برای خدا انجام نشود، چرا باید پاداش الهی داشته باشد؟
کسی اگر نماز بخواند برای آنکه مردم تحسینش کنند، آن کار خداپسندانه نیست.
خداوند فرموده: من بهترین شریک هستم؛ اگر کاری را نصف برای من و نصف برای دیگران انجام دهید، من سهم خود را نمیپذیرم.
وی در ادامه با استناد به واژه «ثواب» در ادبیات قرآنی، توضیح داد: ثواب به معنای پاداش است و در مقابل عذاب و عقاب قرار میگیرد.
کسی که خواهان پاداش دنیوی باشد، آن را دریافت میکند، اما آنکه به دنبال آخرت است، مسیر دیگری را میپیماید.
عجله، یا "عاجله"، در اصطلاح قرآنی اشاره به دنیا دارد؛ چرا که زودگذر است.
تولیت آستان امام خمینی (ره) سپس به تفسیر و تحلیل دو روایت پرداخت و گفت:در ذیل همین آیه، فخر رازی، مفسر بزرگ اهل سنت، روایتی از پیامبر اسلام (ص) نقل میکند که میفرماید: هر کس با محبت اهل بیت پیامبر از دنیا برود، مغفور است و به بهشت میرود؛ و هر کس با بغض ایشان بمیرد، در قیامت مأیوس از رحمت الهی خواهد بود.
در این روایت، آل محمد شامل علی، فاطمه و دو پسر ایشان دانسته شدهاند.
وی در ادامه به اهمیت روایت مشهور «إنما الأعمال بالنیات» پرداخت و خاطرنشان کرد:مرحوم فیض کاشانی، صاحب کتاب "الوافی"، نقل کرده که علما و بزرگان ما این روایت را صحیح و متواتر میدانستهاند و برای تربیت فرزندان خود از آن استفاده میکردهاند.
مضمون این روایت این است که نیت انسان جهتدهنده عمل اوست؛ اگر کسی به خاطر مال یا ازدواج هجرت کند، پاداش او نیز در همان خواهد بود، اما اگر به نیت خدا و پیامبر هجرت کند، مسیرش الهی خواهد بود.
سیدحسن خمینی سپس با انتقاد از نگاه نادرست به مقوله عرفان در جامعه، گفت: امام خمینی (ره) بین عرفان مثبت و عرفان منفی تمایز قائل بودند.
عرفان مثبت، عرفان امیرالمؤمنین است؛ عرفانی در میدان عمل، شمشیر در دست، در متن جامعه.
اما عرفان منفی، کنارهگیری و بیعملی است.
اگر ما عارف را بهعنوان کسی معرفی کنیم که گوشهنشین است و در میدان جهاد و عمل حضور ندارد، در حقیقت عرفان را تحریف کردهایم.
وی تأکید کرد: ما عرفا و اهل سلوک را بهدرستی به جامعه معرفی نکردیم.
کسی که در میدان جهاد حاضر شده، جان خود را فدا کرده، شاید حتی نتوانسته آیهای از قرآن را بخواند، اما اوست که جامعه را متحول کرده و سالک حقیقی است.
سیدحسن خمینی با بیان اینکه دینداری بدون حضور در جامعه و توجه به درد مردم، دینداری واقعی نیست، گفت:کسی که درد مردم را میبیند ولی در جامعه حاضر نمیشود و دردزدایی نمیکند، دیندار واقعی نیست.
اشتباه از ماست اگر سیاست و دین را از هم جدا بدانیم و عرفان را از جهاد جدا ببینیم.
تولیت آستان امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه گفت: وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم واقعاً وحشتناک است.
واقعاً دنیا چه بدهیای به این صهیونیستها دارد که اجازه میدهد دست به هر جنایتی بزنند؟
وی با تأکید بر اینکه راه مقابله با این وضعیت فقط یکی است، افزود: تنها راه، قوی شدن است.
اگر راحتی و عزت در جهان را میطلبیم، باید بدانیم در نظام طبیعت، ضعیف نه به عهد پایبند است، نه به وفا، و نه به پیوند.
تنها بر اساس قدرت ملی، قدرت اسلامی و پیش از همه، قدرت دلها میتوان ایستادگی کرد.
انتهای پیام/