خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 08 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تدوین راهکارهای جدید برای بهبود کیفیت آموزشی در مدارس دولتی و غیر دولتی

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 07 خرداد 1404 - 10:46
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، از اجرای چارچوب‌های یکسان ارزشیابی برای دانش‌آموزان تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی خبر داد.
مدارس،دولتي،پرورش،آموزش،ارزشيابي،غيردولتي،تضمين

باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امام‌جمعه - محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: برای کاهش تفاوت بین دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی اقدامات زیادی انجام شده است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که در امتحانات نهایی سوالات از کتاب طراحی می‌شود و تمام دانش آموزان چه دولتی چه غیردولتی از یک منبع امتحان می‌دهند؛ افزود: تفاوتی بین دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی وجود ندارد و همه دانش‌آموزان از یک منبع امتحان می‌دهند.
زارعی ادامه داد: فرآیند برگزاری آزمون‌ها به شکل استاندارد و یکسان در همه مدارس برگزار می‌شود.
همین‌طور، فرآیند تصحیح هم به همین شکل انجام می‌شود و نمره‌دهی بر مبنای راهنمای تصحیح است.
همه دبیران مشارکت دارند و تفاوتی میان مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: نگاه آموزش و پرورش به مدارس غیردولتی نگاه رقابتی نیست؛ آن‌ها هم جزو مدارس این وزارت‌خانه هستند و دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی هم دانش‌آموزان ما محسوب می‌شوند و نسبت به آن‌ها هم وظیفه داریم.
زارعی گفت: نتایج آزمون‌های نهایی نشان داده که عملکرد مدارس غیردولتی (به‌جز برخی مدارس خاص با عملکرد خوب)، آن‌طور که انتظار می‌رفت نبوده است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: سوابق تحصیلی پایه یازدهم و دوازدهم بر آزمون سراسری ۶۰ درصد است.
دو نمره کل از خروجی پایه دوازدهم و دیگری از مجموع یازدهم و دوازدهم تولید می‌کنیم، بعد از آن ترازگیری انجام می‌شود و هرکدام از این دو که بالاتر باشد، همان گزارش می‌شود؛ بنابراین اگر نمره پایه یازدهم به نفع دانش‌آموز باشد، برایش محاسبه می‌شود و اگر نباشد، محاسبه نخواهد شد.