خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 08 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جوابیه شهر فرودگاهی امام خمینی به موضوعات منتشره درخصوص فاز ۲

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | سه شنبه، 06 خرداد 1404 - 21:52
در پی انتشار مطالبی در خبرگزاری ایلنا و تین‌نیوز مبنی بر انعقاد قرارداد غیرکارشناسی توسعه فاز دو شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) و رها شدن و بلاتکلیفی پروژه، دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) توضیحات ذیل را منتشر کرد.
قرارداد،امام،فرودگاهي،شهر،خميني،فاز،ره،اجرايي،شركت،پروژه،داخ ...

باشگاه خبرنگاران جوان - دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جوابیه‌ای به گزارش تین نیوز با عنوان: شوآف چلندری و هاکان انرژی در توسعه فاز ۲ فرودگاه امام چقدر زیان روی دست کشور گذاشته است؟
منتشر کرده است.
ضمن تشکر از پاسخگویی شهر فرودگاهی امام خمینی به موارد مطرح شده در گزارش مذکور، بعضی ابهامات و پرسش‌ها و نکات مطرح شده در این گزارش همچون علت عقب نشینی شرکت چینی هاکان انرژی از پروژه توسعه فاز ۲ فرودگاه امام، زیان حاصل از خروج این شرکت، چگونگی تایید صلاحیت این شرکت و ...
در جوابیه مذکور مورد توجه قرار نگرفته است.
متن جوابیه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را در ادامه بخوانید:
در پی انتشار مطالبی در خبرگزاری ایلنا و تین‌نیوز مبنی بر انعقاد قرارداد غیرکارشناسی توسعه فاز دو شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) و رها شدن و بلاتکلیفی پروژه، دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) توضیحات ذیل را منتشر کرد:
انعقاد قرارداد فاز ٢ شهر فرودگاهی با استفاده از ظرفیت منابع داخلی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و منابع ملی بر اساس تصمیمات دولت محترم وقت به یک کنسرسیوم داخلی و خارجی سپرده شده است تا در کنار استفاده حداکثری از توان و ظرفیت داخلی کشور، از تجارب و امکانات خارجی نیز در این پروژه که دارای ابعاد ملی و فراملی است نیز بهره گرفته شود و انتقال دانش فنی روزآمد به طور مناسب صورت پذیرد.
انعقاد قرارداد فاز دوم توسعه پس از برگزاری ۱۵۰ جلسه‌ی کارشناسی در طی مدت ۱۱ ماه صورت پذیرفت و در این مدت کلیه‌ی ابعاد فنی و حقوقی قرارداد مورد بررسی قرار گرفته است.
۸۰ درصد موضوعات قرارداد (شامل کلیه کار‌های اجرایی) توسط یکی از شرکت‌های معتبر داخلی و ۲۰ درصد آن که بیشتر شامل بخش طراحی و خرید تجهیزات تخصصی می‌گردد توسط طرف خارجی در حال انجام است.
پیشبرد قرارداد پروژه‌ی مذکور حاصل همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف مربوطه است و در بخش مرتبط با مجموعه وزارت راه و شهرسازی، شرح خدمات و موضوع قرارداد با دقت و رعایت قوانین و مقررات و در نظر گرفتن صرفه و صلاح کشور در چارچوب نظام فنی و اجرایی کشور تنظیم گردیده است.
گفتنی است تاکنون در بخش‌های کار‌های طراحی و مهندسی و همچنین کار‌های اجرایی اقدام‌های قابل توجهی انجام شده و انتظار می‌رود با تداوم همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول اهداف در نظر گرفته شده در قرارداد محقق گردد.
شایان ذکر است پس از عقد قرارداد از سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۲۵۰ جلسه شامل ۱۵۰ جلسه مهندسی و ۱۰۰ جلسه اجرایی با کنسرسیوم برگزار شده است.
در بخش طراحی و مطالعات؛ برای ۲۰۰ ردیف مطالعاتی در حدود ۳۷۰۰ صفحه مطالعات انجام و تحویل شهر فرودگاهی گردیده است.
همچنین در بخش اجرایی، پروژه در سه جبهه‌ی کاری شامل باند جنوبی، باند شمالی و تونل کارگو عملیاتی است و تاکنون کار‌های زودهنگام بیش از ۵۴ درصد پیشرفت داشته است.
همچنین صورت وضعیت‌های ارسالی کنسرسیوم نیز بر اساس قوانین و مقررات پرداخت گردیده است.