خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 22 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کمترین «نسبت شکایات وارد به کل شکایات» به بیمه پاسارگاد رسید

تسنیم | بازار | سه شنبه، 06 خرداد 1404 - 18:29
بررسی آمار شکایات بیمه گزاران از بیمه گران نشان می دهد که در فروردین ماه سال جاری، کمترین میزان شکایات وارد به کل شکایات رسیدگی شده متعلق به شرکت بیمه پاسارگاد بوده است.
بيمه،شكايت،شركت،شكايات،رسيدگي،پاسارگاد،مركزي

بیمه مرکزی در یک فرایند مستمر، شکایات بیمه گزارن از شرکت های بیمه را به صورت برخط دریافت و به آنها رسیدگی می کند.
بیشتر این شکایات در رشته های شخص ثالث و درمان است.
اطلاعات نخستین ماه امسال از آن حکایت دارد که 1317 شکایت از سوی بیمه گزاران به نهاد ناظر صنعت بیمه رسیده، اما تا زمان انتشار گزارش، به 107 شکایت رسیدگی شده و بقیه شکایات در حال رسیدگی بوده است.
از این میان، 525 شکایت وارد تشخیص داده شده و شرکت بیمه به پرداخت مابه التفاوت خسارت محکوم شده است.
به عبارت دیگر حدود نیمی از شکایات رسیده به بیمه مرکزی علیه بیمه گران، درست تشخیص داده شده است.
با این حال با پالایش جدول منتشر شده از سوی بیمه مرکزی و حذف شرکت هایی که سهم بازار ناچیزی دارند، مشخص می شود که شرکت بیمه پاسارگاد با سهم بازار حدود 4٫5 درصد، کمترین میزان نسبت شکایات وارد به کل شکایات رسیدگی شده را از آن خود کرده است.
این نسبت در شرکت بیمه پاسارگاد تنها 15 درصد بوده است ،به طوری که از 19 شکایت رسیدگی شده، فقط 3 شکایت وارد بوده و 16 شکایت دیگر ناوارد بوده اند.
شرکت های بیمه عموما امکان شکایت نسبت به نحوه رسیدگی و یا پرداخت خسارت را خودشان برای مشتریان ایجاد کرده اند، اما در مواردی، مشتری به دلیل نارضایتی از نتیجه، شکایت خود را به نهاد بالادستی ارجاع می دهد.
بیمه گزاران و مراجعه کنندگان شرکت بیمه پاسارگاد نیز می توانند علاوه بر مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این شرکت، «پیشنهادات، انتقادات و شکایات» خود را از طریق کد دستوری #82489*6655* اعلام کنند.
انتهای پیام/