خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 06 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم تسهیل خدمات بیمه برای جلوگیری از معطلی مردم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 06 خرداد 1404 - 17:13
رئیس کل دادگستری یزد بر تسهیل و تسریع در ارائه خدمات بیمه به مردم تأکید کرد و خواستار جلوگیری از معطلی های غیرضروری در فرآیندهای بیمه شد.
بيمه،يزد،مدارك،دادگستري،استان،رئيس،طهماسبي،معدود،روساي،تسريع

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی رئیس کل دادگستری استان یزد پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران نمایندگی‌های بیمه و روسای کلانتری‌های یزد بر ضرورت تسریع و تسهیل خدمات بیمه به شهروندان تأکید کرد و گفت: روح حاکم بر مقررات بیمه‌ای و راه‌اندازی سامانه‌ها باید در راستای کاهش معطلی و سرگردانی مردم در فرآیندهای بیمه باشد.
وی افزود: شهروندی که درگیر یک حادثه یا تصادف شده نباید برای پیگیری امور بیمه‌ای خود بین مراجع مختلف معطل شود و انتظار می‌رود اولین مرجعی که اطلاعات بیمه‌گذار و حادثه‌دیده را ثبت می‌کند به‌گونه‌ای عمل کند که نیاز به حضور و پیگیری مجدد توسط مردم نباشد.
وی تصریح کرد: باید با اشتراک‌گذاری مدارک و پیوست‌ها به صورت الکترونیکی و سامانه‌ای بین نهادهای مرتبط، کار مردم به حداقل زمان ممکن برسد و از اتلاف وقت آن‌ها جلوگیری شود.
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به طرح موضوع صحت‌سنجی مدارک حوادث توسط برخی مدیران بیمه اظهار داشت: در اکثر موارد، اصل حادثه و مدارک روشن و شفاف است و نیازی به بررسی‌های مضاعف نیست، اما برای معدود افرادی که قصد دور زدن قانون را دارند، اقدامات حقوقی و کارشناسی برای بررسی صحت مدارک انجام خواهد شد.
طهماسبی افزود: نباید اکثریت مردم را به‌خاطر سوءاستفاده‌های عده‌ای معدود درگیر بروکراسی و مراحل اضافی کرد، بلکه باید راهکارهایی برای مدیریت و کنترل این اقلیت طراحی شود تا روند کار مردم متوقف نشود.
وی در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با بیمه باید هماهنگی کامل بین خود ایجاد کنند و نباید مردم را قربانی ناهماهنگی‌ها و استعلام‌های بی‌دلیل کنند.
رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: تسریع در امور بیمه در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌ها یک الزام قانونی است و در صورت استنکاف شرکت‌های بیمه یا نمایندگی‌های آن‌ها از انجام وظایف قانونی، با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد.
گفتنی است در ابتدای این جلسه، نمایندگان بیمه‌ها و روسای کلانتری‌ها به بیان مشکلات و موانع کاری خود پرداختند.
انتهای پیام/781/