ساخت و نوسازی مدارس ناایمن در مناطق محروم در دستور کار قرار گرفت
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به مأموریت این نهاد در زمینه محرومیتزدایی، از اجرای سه محور اصلی در حوزه آموزش و مدرسهسازی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام قبادی - حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه مراسم پایان مراسم نا ایمن در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مأموریتهای جدی بنیاد در مسیر محرومیتزدایی، تمرکز بر ارتقای زیرساختهای آموزشی در مناطق محروم کشور است.
بر اساس اطلس محرومیتزدایی کشور، نقاط هدف شناسایی شده و اقدامات بنیاد بر اساس همین شاخصها طراحی شدهاند.
وی افزود: سه محور اصلی در این مسیر تعریف شده است؛ نخست و نوسازی مدارس ناایمن و فرسوده بهویژه در مناطق کمبرخوردار؛ دوم، تأمین تجهیزات، محتوای آموزشی و نیروی انسانی متخصص؛ و سوم، ایجاد فضایی در مدارس که حس هویت، افتخار ملی و انگیزه برای ساخت آینده را در دانشآموزان تقویت کند.
دهقان با تأکید بر اهمیت نگاه فراتر از ساخت فیزیکی مدرسه، اظهار کرد: هدف ما این است که مدارسی بسازیم که نماد فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی باشند.
فضایی که دانشآموز در آن احساس تعلق به ایران داشته باشد و بداند میتواند نقشآفرین آینده کشور باشد.
رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به شناسایی مدارس فرسوده در سطح کشور گفت: مدارس ناایمن در اولویت قرار دارند و تلاش میکنیم در نقاطی که نیاز به بازسازی یا جابهجایی دارند، بهسرعت وارد عمل شویم.