خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 10 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پروژه مهر فرصتی برای ارتقای عدالت و کیفیت آموزشی است

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 05 خرداد 1404 - 15:59
سنندج- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، پروژه مهر ۱۴۰۴ را نه تنها سرآغاز سال تحصیلی جدید، بلکه فرصتی برای ارتقاء عدالت و کیفیت آموزش در استان دانست.
آموزشي،دقيق،پرورش،آموزش،حسيني،مهر،تأكيد،كيفيت،آينده،حساسيت،بهينه

به گزارش خبرنگار مهر، سید فواد حسینی بعدازظهر دوشنبه در اولین نشست کارگروه استانی «پروژه مهر ۱۴۰۴» با اظهار کرد: پروژه مهر نه تنها نقطه شروعی برای سال تحصیلی آتی است، بلکه می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های دقیق و بهره‌گیری از تمامی پتانسیل‌های موجود، زمینه‌ساز پیشرفت عدالت آموزشی و بهبود کیفیت آموزش در سراسر استان باشد.
وی با تأکید بر اهمیت پرهیز از فعالیت‌های موازی و همپوشانی، که موجب اتلاف منابع و کاهش کارایی می‌شوند، افزود: تمام تلاش‌های ما باید متمرکز بر تحقق اهدافی باشد که به عدالت آموزشی و ارتقای فرآیندهای یادگیری کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به این مقصود، لازم است که از تمامی ظرفیت‌های داخلی و بیرونی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
لزوم تقویت پژوهش سراهای دانش‌آموزی
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین به تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی اشاره کرد و آن را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها دانست.
حسینی بیان داشت: این مراکز بستری مناسب برای پرورش استعدادها و توانمندسازی نسل آینده هستند و نقش قابل‌توجهی در بهبود کیفیت آموزشی ایفا می‌کنند و تمامی حوزه‌ها باید با خلاقیت و استفاده بهینه از امکانات موجود، به پیشبرد اهداف دستگاه خود کمک کنند.
حسینی بر لزوم طراحی برنامه‌های خلاقانه و از پیش برنامه‌ریزی‌شده تأکید کرد تا تأثیری ماندگار بر سیستم آموزشی کشور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌ها، نواحی و مناطق موظف‌اند با دقت و حساسیت ویژه، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا همه فعالیت‌ها به شکلی هدفمند و مؤثر اجرا شوند.
وی همچنین به بررسی دقیق مشکلات و چالش‌های سال گذشته برای جلوگیری از تکرار آن‌ها در سال جاری اشاره کرد.
آموزش و پرورش نیازمند توجه ویژه و اجرای دقیق برنامه‌ها است
حسینی تأکید کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد حاکمیتی، نیازمند توجه ویژه و اجرای دقیق برنامه‌ها است و همه فعالیت‌ها باید با حساسیت بالا انجام شوند و قبل از مواجهه با چالش‌ها، برنامه‌ریزی مناسبی برای مدیریت آن‌ها صورت گیرد.
وی به اهمیت هم‌افزایی و همکاری میان تمامی بخش‌ها، شامل مدیران، معلمان، والدین و حتی نهادهای خارج از آموزش و پرورش، پرداخت.
وی گفت: هیچ اقدام مؤثری بدون تعامل و مشارکت همگانی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق، بهره‌گیری از دانش روز و مدیریت بهینه منابع، مسیر روشنی برای آینده نظام آموزشی ترسیم کنیم، بی‌شک نه‌تنها کیفیت آموزشی را ارتقا داده‌ایم، بلکه زمینه‌ساز رشد اجتماعی، علمی و فرهنگی نسل‌های آینده نیز خواهیم بود.