سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بررسی تکنیک‌های نگارش فیلمنامه تاریخی در «فیلم‌نگار»

مهر | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 05 خرداد 1404 - 11:18
شماره جدید ماهنامه فیلمنامه‌نویسی «فیلم‌نگار» ویژه خرداد منتشر شد.
فيلمنامه،تاريخي،شماره،نويسي،نقد،فيلم،سيناپس،بكش،سينگ،نوجواني

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دویست و شصت و هشتمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی «فیلم‌نگار» ویژه خرداد در یکصد صفحه منتشر شد.
در ابتدای بخش سینمای ایران، سیناپس فیلم های «زیبا صدایم کن»، «بازی را بکش» و «صیاد» را می‌خوانیم و سپس نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته اند.
یک گفت‌وگو نیز با محمدابراهیم عزیزی و لادن شیرمرد فیلمنامه نویسان «بازی را بکش» انجام شده است.
پرونده موضوعی این شماره به فیلم تاریخی اختصاص دارد.
از جمله نوشتارهای تهیه شده برای این بخش می توان به «چگونه یک فیلمنامه تاریخی عالی بنویسیم؟»، «ده عنصر ضروری برای نگارش فیلمنامه تاریخی»، «رویکردهای مختلف به بحث وفاداری به واقعیت در فیلمنامه نویسی برای درام تاریخی»، «تاریخ و روایت تجربه گرایانه از آن در قالب ژانر تاریخی»، «مروری بر علت موفقیت بهترین فیلمنامه‌های تاریخی تمام دوران» و «یک گفتگو درباره فیلمنامه نویسی برای فیلم تاریخی» اشاره کرد.
بخش سینمای جهان با سیناپس «دوست داشتنی»، «کیف سیاه»، «میکی ۱۷» و «نوجوانی» آغاز می شود و با نقد و گفتگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا می‌کند.
در صفحات «صحنه کوچک» نیز مطلبی درباره ساختار فیلمنامه و روایت داستانی سریال نوجوانی را می‌خوانیم.
فیلمنامه کامل این شماره به «سینگ سینگ» نوشته کلینت بنتلی و گرگ کودار اختصاص دارد که توسط میثا محمدی به فارسی برگردانده شده است.
یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و یک نقد مطالب پایانی شماره خرداد است.
«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود.