پروژه بزرگراه شهید شوشتری اواخر تابستان افتتاح میشود
عضو شورای شهر تهران با تشریح اقدامات دوره فعلی مدیریت شهری،گفت: در این چهار سال پروژههایی همچون شهید شوشتری پس از ۱۵ سال توقف فعال شد و اواخر تابستان افتتاح میشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران و زیرساخت شورای اسلامی شهر تهران، در سیصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورا با ارائه آماری دقیق و مقایسهای شفاف، از دستاوردهای دورههای جهادی مدیریت شهری دفاع کرد و عملکرد چهار سال اخیر را درخشانتر از دوره مدیریت اصلاحطلبان دانست.
وی با تأکید بر اینکه «من فقط یک طلبه سادهام که منصفانه قضاوت میکنم»، نسبت به تضعیف جبهه انقلاب با برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی هشدار داد و خواستار مقایسه منصفانه دورهها بر اساس آمار و واقعیت شد.
آقامیری با تأکید بر اینکه «مطالبم خطاب به جبهه انقلاب است، نه سرکار خانم سلیمانی»، افزود: من میخواهم از دستاوردهای جبهه انقلاب در شهر تهران دفاع کنم.
حدود ۱۸ سال شورای شهر تهران در اختیار جبهه انقلاب بوده است.
از سال ۱۳۸۴ به بعد، بهویژه در دوران طلایی و جهادی دکتر قالیباف، شاهد پیشرفتهای چشمگیری بودیم.
اتوبانهای امامعلی، شهید باقری، شهید خرازی، شهید یاسینی، شهید باکری و شهید همت در همان دوره فعال شد.
تونل نیایش و تونل توحید ساخته شد.
سرای محلات، میادین میوه و ترهبار، و ۱۰۵ سوله بحران هم در همان دوره احداث شد.
همچنین توسعه مترو از ۷۵ کیلومتر به ۲۵۴ کیلومتر و افزایش ایستگاهها به حدود ۱۵۰ مورد، باعث ارتقای متروی تهران به رده بیستم متروهای جهان شد.
وی با اشاره به عملکرد ضعیف دوره اصلاحطلبان، گفت: تحویل شهرداری از قالیباف به اصلاحطلبان مانند تحویل دولت امیرکبیر به میرزا آقاخان نوری بود.
در این چهار سال نهتنها حرکتی انجام نشد، بلکه کل عملکردشان معادل سه ماه مدیریت جهادی ما نبود.
تنها افتخارشان ساخت ۳۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه بود که حتی ۳۵۰ دوچرخهسوار هم نداشت.
عضو شورای شهر تهران با تشریح اقدامات دوره فعلی مدیریت شهری، بیان کرد: در این چهار سال پروژههایی همچون شهید شوشتری پس از ۱۵ سال توقف فعال شد و اواخر تابستان افتتاح خواهد شد.
پروژه شهید بروجردی که بیش از ۲۰ سال متوقف شده بود، اکنون فعال است؛ بخش ۳.۲ آن افتتاح شده، و بخشهای سه و چهار نیز به زودی به بهرهبرداری میرسد.
پروژه پایان شرقی که از دوره جهادی آغاز شده بود، در این دوره با بودجهای چند برابر تکمیل شد.
وی پروژه میدان فتح را نیز نمونهای از اقدامات عمرانی بزرگ دانست و افزود: این میدان با شش پل دسترسی، بهعنوان یک ابرپروژه، طی دو تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.
همچنین پروژه انتقال بزرگراه بروجردی و امتداد بزرگراه یادگار امام بهعنوان یک اتوبان ۱۹ کیلومتری در غرب تهران در حال اجراست که معادل اتوبان امام علی در شرق تهران است.
آقامیری ادامه داد: «در این دوره تولید آسفالت به یک و نیم میلیون تن رسید که سه برابر متوسط دورانهای گذشته است.
این یعنی هر سال ۱۰ درصد معابر شهر آسفالت شده و آثار آن به در خانههای مردم رسیده است.
در بخش آسیبهای اجتماعی نیز دره فرحزاد به طور کامل پاکسازی شد؛ ۲ هزار معتاد از آنجا جمعآوری شدند و فضای گردشگری زیبایی ایجاد شده است.
در مجموع، ۱۷ هزار و ۵۰۰ معتاد در سطح شهر تهران ساماندهی شدند و کلونیهای خطرناک مثل هزارنفری، ۵۰۰ نفری و ۲۰۰ نفری از بین رفتهاند.
وی با اشاره به پیشرفتهای حوزه حملونقل عمومی، گفت: در همین دوره، ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شد.
این عدد در چهار سال اول این دوره، بیسابقه بوده است.
شهرداری خودش این اتوبوسها را خریداری کرده، نه دولت.
دکتر آقامیری تأکید کرد: «من نه زاکانی چیام، نه قالیبافیام، نه جلیلیچی.
من فقط یک طلبه سادهام که کارها را میبینم و سعی میکنم عادلانه قضاوت کنم.
حتی در دوره اصلاحطلبان هم اگر کاری انجام شده بود، من منصفانه میگفتم.
اتفاقاً مدیران عمرانی آن دوره هم قوی بودند؛ مثل آقای صبوری و آقای علی امام.
اما رأس هرم مدیریت ناتوان بود.
همین مدیران اگر بودجه داشتند، کار انجام میدادند.»
وی در پایان هشدار داد: «نباید صحبتهایی بکنیم که آب در آسیاب دشمن بریزد یا به اصلاحطلبان گزک بدهد تا جبهه انقلاب را بزنند.
ما حق تذکر و انتقاد داریم، ولی باید مراقب باشیم که این نقدها موجب تضعیف جبهه خودی نشود.
اصلاحطلبان در حوزه مدیریت شهری، بهویژه شهرداری تهران، هیچ حرفی برای گفتن ندارند.
بیایید عملکرد این چهار سال را با چهار سال آنها مقایسه کنیم.
آمار رسمی پایش شهرداری نشان میدهد که این دوره، درخشانتر بوده است.