خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 04 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فاینانس 13.5 یوان برای قطار سریع‌السیر اصفهان و قم - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 03 خرداد 1404 - 20:53
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: 13.5 یوان برای قطار سریع السیر اصفهان و قم فاینانس کرده ایم.
استان،قطار،كشور،مركزي،خمين،اراك،كيلومتر،حمل،نقل،ساخت،قرار،بازوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز شنبه 3 خرداد در نشست بررسی وضعیت راه‌های استان مرکزی گفت: سال‌های گذشته در استان مرکزی به عنوان معاونت عمرانی حضور داشتم و به طور کامل استان مرکزی را می‌شناسم بنابراین به فرصت‌های توسعه‌ای استان مسلط هستیم.
وی افزود: برای استان‌های مستقر در مرکز ایران، حمل و نقل یک فرصت توسعه‌ای است که در این راستا باید پروژه‌های راه، راه آهن و آزادراه در استان مرکزی تعریف کنیم تا این استان یک‌معبر برای استان‌های دیگر قرار گیرد، این اقدام یک فرصت با غنیمتی است که باید در دستور کار قرار گیرد، لاراه اندازی یک سری کریدور در استان قطعا در اقتصاد استان تاثیرگذار است.
بازوند با اشاره به تقاضای نماینده مردم اراک، خنداب و دلیجان در مجلس شورای اسلامی برای راه اندازی در اراک تصریح کرد: در این کشور هنوز یک متر قطار سریع‌السیر نداریم و مردم و جوانان از این موضوع شکایت دارند، چراکه کشورهای دیگر را می‌بینند که قطار سریع‌السیر با سرعت 400 کیلومتر و در کشور ما هنوز قطارها با میانگین 30 تا 160 کیلومتر حرکت می‌کنند، بنابراین اجرای این طرح یک مطالبه جدی است و ما به نسل آینده بدهکاریم و باید مطالبات آنها را نهایی کنیم.
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه سرعت قطار سریع‌السیر 300 کیلومتر و قطار برقی 260 کیلومتر است، عنوان کرد: 13.5 یوان برای قطار سریع‌السیر اصفهان و قم فاینانس کرده‌ایم، و برای مسیر قم به تهران قرار است قطار برقی با سرمایه گذاری دولت راه اندازی شود.
وی ادامه داد: اصفهانی‌ها یک کار زیرکانه انجام دادند و مشارکت حدود 12 صنعت بزرگ خود را جذب کردند، در استان مرکزی هم صنایع بزرگ وجود دارد و باید برای قطار سریع السیر اراک به قم از ظرفیت صنایع این استان استفاده شود و شما در ساخت ایستگاه‌های مسافری مشارکت داشته باشید.
بازوند با بیان اینکه هر راهی می‌سازیم باید رفاهیات برای شهر و شهرستان‌ها به همراه داشته باشد، گفت: ما نتوانسته‌ایم پروژه‌های کمربندی و راه‌های اصلی به شهر خمین را به اتمام برسانیم، با تاکید مقام عالی وزارت راه نیز مقرر شده خمین و راه‌های خمین در اولویت قرار گیرد.
بنابراین لازم است برای حوزه راه‌های خمین برنامه‌ مناسبی تدوین شود.
وی خاطرنشان کرد:شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به میزان 57 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاری دارد اما با این وجود همچنان پروژه‌های حوزه راه در سطح کشور با قوت فعال است.
انتهای پیام/711/