زنجیره ارزش یکی از اولویتهای استان قزوین است
قزوین- استاندار قزوین گفت: زنجیره ارزش یکی از اولویتهای استان قزوین است و در این مسیر منطقه ویژه تاکستان نیز بسیار برای ما حائز اهمیت است .

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری در ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان که ظهر شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اگر از نگاه جامعهشناسانه به جریان سوم خرداد و انقلاب نگاه کنیممشهود است که درست در شرایطی که آمریکا به کشور احاطه داشت انقلابی نوپا شکل گرفت که امروز توانسته در سطح جهان اثرگذار باشد.
استاندار قزوین بیان کرد: بعد از شکلگیری انقلاب صدام به حمایت از آمریکا در صدد نابودی انقلاب برخواست که با همدلی و اتحاد ایجاد شده در کشور، این تلاش ها برای نابودی انقلاب با شکست مواجه شد.
وی افزود: امنیت ایجاد شده در فضاهای مختلف حاصل اتحاد و همدلی است و اگر ما بخواهیم در فضای سیاسی و اقتصادی نیز امنیت را گسترش دهیم باید از باب همدلی و اتحاد وارد شویم.
دیروز جنگ ما دفاع مقدس بود و امروز جنگ ما اقتصادی است و مدیران نیز باید پویاتر و فعالتر باشند.
این مسئول تأکید کرد: زنجیره ارزش یکی از اولویتهای استان است و منطقه ویژه تاکستان نیز بسیار برای ما حائز اهمیت است و باید در صدد راهاندازی منطقه ویژه تمهیدات لازم هرچه سریعتر انجام شود.
وی عنوان کرد: درخصوص واگذاری زمین ۱۵ هکتاری پردیس علموفناوری باید هر چه سریعتر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین واگذار شود تا شاهد پیشرفتهای روزافزون در زمینه دانشبنیان باشیم و در این حوزه نیز چالشهای موجود در راه و شهرسازی و شهرداری باید مرتفع شود.
این مسئول تأکید کرد: ایجاد ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه مورد تأکید است و بهتر است در این حوزه دانشگاه مادر با سایر دانشگاهها جهت تقویت این حوزه جلساتی داشته باشد.
وی ابراز کرد: دانشجویان بسیار خوبی در حوزه شیمی تحصیل کردهاند که باید از ظرفیت آنها در عرصه صنعت و دانشبنیان استفاده کرد، بنابراین در این زمینه پارک علموفناوری و همچنین دانشگاهها باید تعاملات بیشتری را برای ارتباطگیری دانشجویان با صنعت برقرار کنند.
وی در پایان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما در نظام آموزشی و پرورش وجود متخصصان بدون مهارت است، درحالیکه امروز صنعت آماده آموزش به دانشجویان بوده و حتی بورسیه دانشجویان توسط برخی صنایع صورت میگیرد که لازم است دراینبین تحولی شکل بگیرد و ارتباط بین صنعت و ارکان آموزشی فراهم شود چنانچه در دهههای گذشته دانشآموزان برای کسب مهارت و شناسایی استعداد در برخی مکانهای مهارتی حاضر میشدند.