خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 03 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تابستان بهترین فرصت برای توانمندسازی معلمان

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 03 خرداد 1404 - 13:30
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به اجرای طح نماد در استان، تابستان را زمان مطلوب برای توانمندسازی معلمان دانست.
نماد،مسائل،آموزش،ميز،قزوين،مديركل،پرورش،استان،اصغري،بازخورد، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم قزوین، حسینعلی اصغری امروز در جلسه مشترک وبیناری اعضای میز نماد اداره‌کل آموزش وپرورش با اعضای میز نماد نواحی و مناطق استان با حضور وبیناری سمیه سادات ابراهیمی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به اهمیت نماد گفت: اهمیت و ضرورت نماد بر کسی پوشیده نیست و موضوع آسیب‌های اجتماعی و عوارض مخرب آن امروز همه مسائل ما را تحت‌الشعاع قرار داده است.
وی خطاب به اعضای میز نماد اداره‌کل و نواحی و مناطق تاکید کرد: اولویت ما باید میز نماد باشد، باید به این بیندیشیم که چه اقدامات مؤثری انجام دهیم؛ یکی از مهمترین کارها این است که نواحی و مناطق گروه‌هایی تشکیل دهند و با حضور افرادی صاحب نظر از اداره کل در این گروه هم‌افزایی شکل گیرد و مسائل اندیشمندانه بررسی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، افزود: کسانی که در مسائل میز نماد قرار است تصمیم‌گیر باشند باید از اقتدار سازنده برخوردار باشند.
اصغری تصریح کرد: یکی دیگر از نکات مهم این است که با توجه به اقتضائات محیطی و زیست بوم سناریوهای متفاوت نوشته شود؛ مسلما یک نسخه واحد برای تمام بوم‌ها قابل اجرا نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر این مطلب که کسی که دانش لازم را نداشته باشد نمی‌تواند حل مسئله کند خاطرنشان کرد: امروز همه ما نیاز به آموزش روزانه داریم تا بتوانیم حل مسئله کنیم، بنابراین توانمندسازی همکاران از ستاد تا مدرسه باید در دستور کار قرار گیرد؛ تابستان پیش رو بهترین فرصت برای توانمندسازی معلمان برای مواجهه منطقی و علمی با مسائل است.
وی ادامه داد: مداخلات ما در مسائل باید بهنگام و موثر باشد و بهترین فرد برای حل مسئله نزدیکترین فرد به آن مساله است، بنابراین همه معلمان به عنوان نزدیکترین افراد به مسائل نماد باید احساس کنند در حل مسائل وظیفه جدی دارند؛ ما باید قادر باشیم تا مسائل را به صورت درست توصیف کنیم و وظایف و ماموریت های افراد را مشخص کنیم.
اصغری یادآور شد: در ادامه کار باید از فعالیت‌ها بازخورد گرفت و به افراد فعال بازخورد داد؛ دستگاه زمانی رو بهبود خواهد رفت که ارزیابی شود و از فعالیت‌های خود بازخورد گیرد.
بالا بردن تاب‌آوری دانش‌آموزان، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد فضای شاداب و بانشاط و آموزش خانواده‌ها از دیگر تاکیدات مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بود.
انتهای پیام/