خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 02 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ثبت 1130 تماس با سامانه 128 در پنج روز

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 02 خرداد 1404 - 09:30
رئیس مرکز بازرسی سازمان اداری و استخدامی کشور از رشد چشمگیر اعتماد عمومی به سامانه فوریت های اداری کشور (فواد) خبر داد و گفت: در بازه زمانی 27 تا 31 اردیبهشت ماه، هزار و 130 تماس مردمی با سامانه 128 ثبت شد.
سامانه،اداري،فواد،شكايات،پاسخگويي،داودي،استخدامي،تخلفات،تخلف ...

سید مهدی داودی، رئیس مرکز بازرسی سازمان اداری و استخدامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار کرد: شکایات و گلایه‌های مردمی از ادارات در قالب تماس با سامانه فواد دریافت شد و نسبت به هفته‌های گذشته، شاهد رشد کمی و کیفی در حجم تماس‌ها و نحوه پاسخگویی همکاران هستیم.
وی با بیان اینکه 65 درصد شکایات هفته گذشته در مدت زمان 5 ساعت و 40 دقیقه بررسی شده بود افزود: در هفته جاری این عدد به 85 درصد شکایات با زمان رسیدگی کمتر از 2 ساعت ارتقاء یافته که این به معنای سرعت چشمگیر پاسخگویی به درخواست‌های مردمی است.
12 مورد تخلف شناسایی‌شده در طرح فواد
داودی با اشاره به برخی تخلفات شناسایی‌شده در جریان اجرای طرح فواد گفت: در حال حاضر 12 مورد تخلف مشخص در روند خدمات‌رسانی دستگاه‌ها شناسایی شده که یکی از مصادیق آن، غیبت کارمند بدون تعیین جایگزین است؛ اتفاقی که باعث معطلی چند روزه ارباب‌رجوع و اخلال در روند اداری می‌شود.
وی ادامه داد: مواردی چون نبود شفافیت در قوانین، مطالبه غیرقانونی مدارک از شهروندان و ضعف در اطلاع‌رسانی از دیگر مواردی است که در تماس‌های اخیر از سوی مردم گزارش شده است.
پاسخگویی و پیگیری با کد رهگیری
رئیس مرکز بازرسی سازمان اداری و استخدامی با تأکید بر اهمیت پیگیری شکایات توسط خود مردم گفت: همه تماس‌گیرندگان با سامانه 128، یک کد رهگیری دریافت می‌کنند که از طریق آن می‌توانند مراحل رسیدگی به شکایت خود را دنبال کنند و در صورت نیاز، مجدداً با کارشناسان سامانه ارتباط بگیرند.
روزهای بهتر در راه است
داودی با اشاره به رشد آمارها و عملکرد هفته‌های اخیر گفت: با ارتقاء فرآیندهای سامانه فواد، آموزش کارکنان و افزایش ضریب پاسخگویی، پیش‌بینی ما این است که در هفته‌های آینده شاهد روزهای بهتری در زمینه پاسخگویی به مردم و کاهش تخلفات اداری خواهیم بود.
وی افزود: حتی تماس‌هایی که محتوای غیرمرتبط داشته‌اند نیز توسط کارشناسان پاسخ داده شده و راهنمایی لازم صورت گرفته است که این نشان‌دهنده جدیت ما در افزایش رضایتمندی مردم است.
به گزارش تسنیم؛ سامانه فوریت‌های اداری کشور با عنوان اختصاری «فواد» در سال 1402 توسط سازمان اداری و استخدامی کشور راه‌اندازی شد.
هدف این سامانه، پاسخ فوری و مؤثر به شکایات و گلایه‌های مردمی از دستگاه‌های اجرایی، تسهیل در فرآیند رسیدگی به تخلفات اداری و ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به عملکرد دولت است.
شماره تماس 128 به عنوان پل ارتباطی این سامانه با مردم طراحی شده و شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با تخلف، کم‌کاری، بدرفتاری کارکنان یا تضییع حقوق ارباب‌رجوع در دستگاه‌های دولتی، موضوع را از این طریق گزارش کنند.
انتهای پیام/