خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 01 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۶۰۰ میلیارد برای پروژه راه‌آهن الیگودرز نیاز است

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 01 خرداد 1404 - 15:59
خرم‌آباد - معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن الیگودرز نیاز است.
پروژه،ادامه،قطعه،لرستان،حوزه،استان،بازوند

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز پنج‌شنبه در جریان بازدید راه‌آهن الیگودرز، اظهار داشت: این پروژه یک کریدور خوب است که در آینده می‌تواند راه‌آهن غرب را به مرکز کشور و استان اصفهان وصل کند.
وی با بیان اینکه فقط یک قطعه از پنج قطعه این پروژه در حوزه استان لرستان است، گفت: در حوزه لرستان فقط یک قطعه وجود دارد که تنها شروع نقطه عملیات اجرایی این پروژه است که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: قرار بر این شد تا یک نشست با حضور نمایندگان شهرستان‌های ذی‌نفع به همراه استانداران استان‌های لرستان و اصفهان برگزار و برای ادامه این پروژه تصمیم‌گیری کنیم.
بازوند، بیان کرد: باید تعیین تکلیف کنیم که آیا مسئولان اصفهان هم تمایل به شروع پروژه این در حوزه استان خود را دارند و یا اراده و عزمی برای انجام این پروژه را ندارند.
وی گفت: برای بهره‌برداری از تنها قطعه‌ای که در حوزه استان لرستان شروع شده است چیزی در حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پول نیاز است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، افزود: درصورتی‌که آخر این کریدور به الیگودرز ختم شود پیگیر جذب این ۱۶۰۰ میلیارد اعتبار از منابع مختلف خواهیم شد تا بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.
بازوند در ادامه به آخرین وضعیت پروژه محور الیگودرز - مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: این پروژه دارای دو قطعه است که یک قطعه آن به مرحله «ساب بیس» رسیده است و فقط باید بیس و آسفالتش انجام شود.
وی به سوال مردم درباره ادامه این پروژه تا مرحله آخر اشاره کرد و گفت: ما ۱۰ کیلومتر فعلی را که عملیات اجرایی آن شروع شده است را انجام و به بهره‌برداری خواهیم رساند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، عنوان کرد: در صورت صرفه اقتصادی و موافقت سازمان برنامه‌وبودجه با ادامه این مسیر، مابقی طرح را ادامه خواهیم داد در غیر این صورت فقط همین ده کیلومتر را انجام خواهیم داد.