فرماندار شهریار شکایت از رسانهها را ممنوع کرد - تسنیم
فرماندار شهرستان شهریار با تأکید بر نقش کلیدی رسانه ها و روابط عمومی ها در انعکاس صدای مردم و بازتاب عملکرد دستگاه ها، گفت: هیچ نهادی حق شکایت از رسانه ها را ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، سجاد برنجی فرماندار شهرستان شهریار در نشست با مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی و اصحاب رسانه بر اهمیت راهبردی رسانهها و روابط عمومیها در مدیریت افکار عمومی و پاسخگویی به مطالبات مردم تأکید کرد و گفت: دستگاههای اجرایی حق شکایت از رسانهها را ندارند و باید بهجای برخوردهای سلبی، با رسانهها تعامل سازنده داشته باشند.
وی رسانهها را مهمترین سکوی ارتباطی با جامعه دانست و افزود: با وجود امکانات محدود، رسانههای محلی نقش مهمی در بازتاب دغدغههای مردم ایفا میکنند و باید در صدر تعامل دستگاهها قرار گیرند.
فرماندار شهریار همچنین با اشاره به قطعیهای اخیر آب و برق تصریح کرد: رسانهها در بازتاب مشکلات مردم نقش کلیدی داشتند و ما در فرمانداری با جمعبندی مطالب مطرحشده در رسانهها، تصمیمات جدی و مؤثری اتخاذ کردیم.
*روابط عمومی، آینه عملکرد دستگاهها
برنجی در ادامه روابط عمومیها را فراتر از یک واحد اداری توصیف کرد و گفت: روابط عمومی آینهای تمامنما برای قضاوت مردم درباره عملکرد سازمانهاست و باید جایگاه آن ارتقا یابد.
وی با انتقاد از نگاه ابزاری برخی مدیران به روابط عمومی، این رویکرد را ناشی از ناآگاهی نسبت به کارکردهای واقعی این حوزه دانست و تصریح کرد: متأسفانه در بسیاری از دستگاهها، ارزیابی عملکرد بدون درنظر گرفتن رضایتمندی مردم انجام میشود، در حالی که نظر جامعه باید یکی از شاخصهای اصلی ارزیابی باشد.
وی با اشاره به خطر مجیزگویی در برخی روابط عمومیها، این پدیده را ضربهای به اعتبار سازمان دانست و افزود: مخاطب امروز هوشمند است و با نگاهی گذرا میتواند وضعیت واقعی یک دستگاه را درک کند و روابط عمومی باید بازتابدهنده واقعیت و دستاوردهای نظام باشد.
برنجی تأکید کرد: روابط عمومیها باید ارتباط دوطرفه با جامعه برقرار کنند و پیامهای مردم را دریافت و پاسخها و اقدامات سازمان را نیز شفاف به افکار عمومی منتقل کنند.
وی اضافه کرد: اگر خروجی عملکرد دستگاهها از طریق روابط عمومیها به جامعه منتقل نشود، دستگاهها با بحران ناکارآمدی روبهرو میشوند.
فرماندار شهریار جنس کار روابط عمومی را همجنس رسانه دانست و افزود: مدیران وقت کافی برای تعامل با این حوزه اختصاص دهند و عملکرد نهایی هر سازمان، از طریق روابط عمومی در قالب رسانهای به جامعه معرفی میشود.
فرماندار ویژه شهرستان شهریار در پایان خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد روابط عمومی دستگاهها در آینده نزدیک بررسی و تعامل مثبت با رسانهها و استفاده از دیدگاههای آنان ارزیابی می شود.
انتهای پیام/