خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 01 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1404 - 19:53
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش گفت: می خواهیم آموزش و پرورش استان قزوین به الگویی کاربردی برای دیگر استان ها تبدیل شود.
پرورش،آموزش،تأكيد،استان،اصغري،مديركل،دقيق،آينده،برويم،بلندمد ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان، عصر امروز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان، با تأکید بر لزوم پیشرفت مستمر در نظام آموزشی اظهار کرد: همه ما بر این موضوع توافق داریم که باید هر روز بهتر از دیروز باشیم.
این یعنی در کنار حفظ تلاش‌های گذشته، باید رو به جلو حرکت کنیم.
وی افزود: برای اینکه بهتر شویم، فقط نیت کافی نیست؛ باید با برنامه جلو برویم.
در جلسه قبل تصمیم گرفتیم برای رسیدن به راهکارهای بهتر، حلقه‌های کیفیت تشکیل بدهیم تا از تجربه‌های هم یاد بگیریم و مسیرهای جدید پیدا کنیم.
اصغری با اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد ادامه داد: از همه همکاران می‌خواهم هر هفته، کارهایی را که انجام داده‌اند بررسی و ارزیابی کنند و ببینند چه چیزهایی می‌تواند بهتر شود.
این ارزیابی‌ها باید هم فردی باشد و هم گروهی.
وی با تأکید بر هدف‌گذاری روشن در هر حوزه بیان کرد: نمی‌توانیم با حرف‌های کلی پیش برویم.
باید دقیق بگوییم که مثلاً در حوزه آسیب‌های اجتماعی، می‌خواهیم چه مقدار کاهش داشته باشیم و برای آن برنامه داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، بر نقش مهم پژوهش در تصمیم‌گیری‌ها تأکید کرد و گفت: همکاران ما در بخش پژوهش باید بدانند که دقیقاً از آن‌ها چه انتظاری داریم.
باید پژوهش‌های کاربردی و متناسب با نیازهای روز مدارس انجام شود.
وی گفت: می‌خواهیم آموزش و پرورش استان ما به الگویی برای دیگران تبدیل شود.
این فقط با حرف نیست؛ باید طوری عمل کنیم که دیگران از ما یاد بگیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، بر ضرورت اتخاذ رویکرد علمی و پیش‌نگر در مدیریت آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: علم به ما نشان می‌دهد که برای عبور از چالش‌های فعلی و آینده، نباید واکنش‌گرا باشیم؛ بلکه باید فعالانه و پیش‌کنشانه عمل کنیم و با برنامه‌ریزی دقیق، آینده را خودمان بسازیم.
وی افزود: امروز با بحران‌ها و موضوعات نوپدیدی مواجهیم که اگر به موقع و هوشمندانه به آن‌ها نپردازیم، ممکن است پیامدهای منفی جدی برای جامعه داشته باشد.
بنابراین، لازم است روندها، رویه‌ها و اقدامات را به دقت بررسی کنیم و چشم‌اندازی واقع‌بینانه و دقیق برای آینده ترسیم کنیم.
اصغری ادامه داد: مدیر موفق به کسی گفته می‌شود که صرفاً به مسائل بعد از وقوع واکنش نشان ندهد، بلکه با تحلیل عمیق، برنامه‌های راهبردی و عملیاتی متناسب تدوین و اجرا کند و همه اقدامات را در مسیر تحقق اهداف بلندمدت سازمان قرار دهد.
وی تأکید کرد: تمرکز باید بر مأموریت‌ها و دستاوردهای بلندمدت باشد نه فقط بر وظایف روزمره و نتایج کوتاه‌مدت، چرا که این رویکرد، تضمین‌کننده موفقیت در ساختن آینده‌ای بهتر برای دانش‌آموزان و جامعه است.
انتهای پیام/