خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 29 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۴۰۰ چهره ماندگار فرهنگی در مازندران شناسایی شد

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 29 اردیبهشت 1404 - 12:47
سوادکوه - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که مازندران استان فرهنگی است، از شناسایی ۴۰۰ چهره ماندگار فرهنگ و هنر در استان خبر داد.
جنگ،مازندران،روابط،فرهنگ،عمومي،اشاره،ايران،قوم،استان،محمدي،خ ...

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی ظهر دوشنبه در سومین همایش ارتباطات و روابط عمومی شهرستان سوادکوه، با اشاره به سالگرد شهید جمهور و شهدای خدمت گفت: سال گذشته که خبر شوکه کننده نقص فنی هلی کوپتر رئیس جمهور پیچید پس از پیگیری مشخص شد خبر صحت دارد اما رسانه ملی چند ساعت بعد این خبر را منتشر کرد.
مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران دو معضل جدی روابط عمومی را امور ساختاری و عدم آشنایی مدیران با فرهنگ رسانه و روابط عمومی دانست و گفت: در بسیاری از ادارات شهرستان‌ها و حتی ادارات کل، چیزی به نام روابط عمومی وجود ندارد و رفع این مشکل ساختاری نیازمند سازمان‌های ذیربط همچون سازمان استخدامی است که باید به آن توجه جدی شود.
وی در فرهنگ جنگ شناسی، مهمترین جنگ را جنگ رسانه‌ای برشمرد و از جمله جنگ‌های رسانه‌ای علیه کشور به موضوع ایران هراسی اشاره کرد و گفت: نتیجه این جنگ، ایجاد عدم وطن دوستی در کشور است.
محمدی با اذعان بر اینکه وای به حال آن ملتی که تاریخ خود را نشناسد، توضیح داد: زمانی که تاریخ و هویت خود را بدانیم چیزی به نام ایران هراسی و عدم وطن دوستی ایجاد نمی‌شود.
این مسئول با بیان اینکه جنگ رسانه تضعیف کننده یک نظام، دولت، کشور، استان، شهرستان و ارگان است، افزود: امروز ما در بطن جنگ رسانه‌ای هستیم و خروجی آن از دست دادن سرمایه اجتماعی است و وظیفه روابط عمومی آشنایی با عرصه رسانه و ارتباط مستمر با خبرنگار است و اطلاع رسانی باید چنان دقیق و شفاف و صحیح باشد که موجب تقویت سطوح مختلف کشور از نظام تا ارگان‌ها شود.
وی با اشاره به ایجاد جنگ رسانه‌ای به نام خلیج فارس و خلیج عرب، گفت: امروز این جنگ و فردا جنگ میان دریای کاسپین و خزر است و این امر بیانگر، عدم اطلاع تاریخی است.
محمدی با بیان اینکه در بسیاری از ادارات در نقشه مازندران نام دریای خزر را می‌بینیم، درحالیکه خزر یک قوم یهود و وحشی بود که مازندران را غارت می‌کردند، گفت: نام ملی این دریا، مازندران و نام جهانی آن کاسپین است و عنوانی از نام خزر نیست اما متأسفانه حتی در شهر ساری میدانی هم با نام خزر داریم و این جنگ رسانه‌ای است که بخاطر عدم آگاهی انجام شده است.
این مسئول با اشاره به قدمت چهار هزار ساله سوادکوه و نام آن در کتب تاریخی مختلف، با بیان اینکه پیش از ورود آریایی‌ها به فلات ایران، یکی از اقوامی که در ایران می‌زیست قوم تپور بوده است، گفت: قوم تپور برای منطقه سوادکوه و ایالت فرشوادگر نام همین منطقه بوده که بیانگر قدمت تاریخ منطقه سوادکوه است.
وی با بیان اینکه در شاهنامه در قسمت جنگ رستم و دیوها، دیوها یک قوم ساکن در مازندران بوده‌اند، گفت: دیوها یک قوم متمدن بودند که سکه و زبان داشتن و در زبان تبرستان حدود ۱۹۷ هزار واژه تبری داریم که بیشتر از زبان فارسی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از دیگر نمودهای جنگ رسانه‌ای، به جنگ تفکیک اسلام و ایران اشاره کرد و با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایرانی قابل تفکیک نیست، گفت: ما قوم متمدنی بودیم و بعد از ورود اسلام شاهد اوج شکوفایی ایران بودیم.
محمدی با اشاره به بیش از ۴۰۰ چهره فرهنگی استان مازندران، به ضعف در اطلاع رسانی فرهنگ مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران را استان کشاورزی می‌دانند اما ما استان فرهنگی هستیم.
وی با بیان اینکه مازندران قبل از اسلام سرزمین اساطیر و بعد از اسلام، سرزمین تشیع در ایران است، خاطرنشان کرد: اولین حکومت شیعی در مازندران تشکیل شده است.
محمدی با بیان اینکه روابط عمومی زمانی موفق است که اطلاعات شفاف و دقیق را برای تقویت ارگان ارائه کند و با جامعه رسانه‌ای ارتباط داشته باشد، بر لزوم تحقق قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات تاکید کرد و گفت: تمام موضوعات ادارات بجز موضوعات محرمانه، سری و طبقه بندی شده باید در دسترس عموم مردم قرار گیرد تا اعتماد اجتماعی بین ملت و مدیران ایجاد شود و این وظیفه روابط عمومی است.