تاکید بر نوآوری و مدیریت پیشگیرانه در روابط عمومی
مشاور وزیر کشور بر اهمیت استفاده از فناوری های نوین و مدیریت پیشگیرانه در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید خواجهنژاد، مشاور وزیر کشور امروز یکشنبه 28 اردیبهشت در همایش بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در استان البرز برگزار شد، ضمن قدردانی از استاندار البرز بهدلیل نگاه حمایتی و راهبردی نسبت به حوزه اطلاعرسانی، گفت: استاندار البرز در عمل نشان داده که برای ارتباط مؤثر و جریانیافته با مردم، ارزش قائل بوده که این نشانه بلوغ مدیریتی و درک صحیح از جایگاه روابط عمومی در حکمرانی است.
وی افزود: در دنیایی زندگی میکنیم که هر کارمند، یک روایتگر است.
دورانی که همه منتظر یک «بیانیه رسمی» میماندند گذشته و اکنون در هر نقطهای از یک اداره، یک تصویر، یک پیام و یک روایت میتواند مسیر افکار عمومی را تغییر دهد.
به همین دلیل، روابط عمومیها باید برنامهمحور، پاسخگو و از نظر فکری بهروز و آشنا با فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی و ابزارهای تحلیل داده باشند.
خواجهنژاد با اشاره به تحولات حوزه رسانهای و گسترش ارتباطات دیجیتال تأکید کرد: باید از ابزارهای نوین مانند داشبوردهای هوشمند و تحلیلگر شبکههای اجتماعی برای رصد افکار عمومی و برنامهریزی مؤثرتر بهره گرفت.
ما نیاز داریم که پیش از وقوع بحرانها، سناریوهای لازم را طراحی کنیم و با رویکرد پیشگیرانه در میدان باشیم، نه صرفاً واکنشی و پس از بحران.
رئیس مرکز اطلاعرسانی وزارت کشور مطرح کرد: تعریف من از روابط عمومی، «مدیریت تصمیمگیری برای ایجاد ارتباط مؤثر و اخلاقمحور با تمامی ذینفعان» است.
این تعریف ما را ملزم میکند تا شبکهسازی هوشمند، ارتباطات درونسازمانی مؤثر و مدیریت پیام در شرایط گوناگون را در اولویت کار خود قرار دهیم.
اگر صدای همکاران شنیده نشود، خود آنها به رسانه تبدیل میشوند.
وی با اشاره به اینکه گاه صدایی که از درون سازمان بلند میشود، پایههای اعتماد عمومی را متزلزل میکند، اذعان کرد: همه ما در جایگاههایی قرار داریم که میتوانیم نقشآفرینی کنیم.
اما شرط آن، داشتن تعلق سازمانی، انگیزه، شناخت مخاطب و باور به تأثیرگذاری حرفهای است.
روابط عمومی جای کسانی است که به آینده سازمان خود باور دارند، نه کسانی که بیتفاوت از کنار تحولات میگذرند.
خواجهنژاد ضمن تمجید از رویکرد استاندار البرز گفت: وی از معدود مدیرانی است که بهطور عملی و نه شعاری، به نقش کلیدی روابط عمومی در حکمرانی باور دارد.
این سطح از درک مدیریتی موجب شده است که استان البرز در زمینه ارتباطات و اقناع افکار عمومی، گامهای مؤثری بردارد و الگویی برای سایر استانها باشد.
انتهای پیام/