تصویر ذهنی جامعه از قوه قضائیه اصلاح شود
اردبیل - معاون قوه قضائیه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: روابط عمومیها باید با اطلاعرسانی صریح، شفاف و اصلاحی، تصویر ذهنی جامعه از قوه قضائیه را اصلاح کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام هادی صادقی صبح یکشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با روابط عمومیهای شوراهای حل اختلاف سراسر کشور که در اردبیل برگزار شد، با تأکید بر رسالت سنگین شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور، خواستار توسعه روزافزون روشهای غیرقضایی حل اختلاف مانند داوری، میانجیگری، مذاکره و صلح شد و نقش روابط عمومیها را در تحقق این هدف کلیدی دانست.
وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ صلح و سازش منوط به معرفی دقیق و همهجانبه این روشها به مردم است و باید مزایای آنها به زبانهای مختلف از گفتار و نوشتار گرفته تا تصویر و ابزارهای هنری برای عموم تبیین شود تا جایگاه این روشها در جامعه تثبیت شود.
معاون قوه قضائیه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه عدم آشنایی مردم با نهادهای داوری و میانجیگری سبب شده تا مراجعه مستقیم به دادگاهها اولویت مردم باشد، گفت: اگر این روشهای جایگزین حل اختلاف به درستی شناسانده نشوند، مردم تمایلی به استفاده از آنها نخواهند داشت و اینجاست که اهمیت و جایگاه روابط عمومی شوراهای حل اختلاف بیش از پیش نمایان میشود.
حجتالاسلام صادقی افزود: انتظار میرود روابط عمومی شوراها فعالتر از دیگر بخشهای دستگاه قضائی عمل کرده و با حضور مؤثر در رسانههای ملی، محلی، فضای مجازی و حتی در سیمای بصری شهرها، پیام صلح و سازش را به شیوهای هنرمندانه و حرفهای به مردم منتقل کنند.
وی با اشاره به نقش حیاتی روابط عمومیها در ارتقای فرهنگ عمومی و اعتمادسازی اجتماعی، ابراز امیدواری کرد که از امسال تا سال آینده، شاهد جهشی چشمگیر در عملکرد روابط عمومی شوراهای حل اختلاف کشور باشیم.
معاون قوه قضائیه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور در ادامه خاطرنشان کرد: روابط عمومیها باید جایگاه خود را بشناسند و با سرمایهگذاری بیشتر در این حوزه، کارایی و اثرگذاری خود را افزایش دهند.
حجتالاسلام صادقی اضافه کرد: در دستگاه قضائی این ارتباطات نه تنها با دیگر سازمانها و نهادها نظیر کانونهای وکلا، کارشناسان، نهادهای داوری و میانجیگری برقرار است، بلکه انعکاس صحیح عملکرد دستگاه قضائی به مردم نیز از وظایف مهم روابط عمومیها است که این کار سبب اصلاح تصویر ذهنی مردم نسبت به دستگاه قضائی میشود.
وی بیان کرد: بسیاری از مردم به دلیل ناآگاهی و یا تبلیغات نادرست، تصویری نادرست از دستگاه قضائی دارند و روابط عمومیها باید این تصورات غلط را اصلاح کرده و تصویری واقعی از خدمات صادقانه و بیچون و چرای کارکنان این دستگاه به مردم ارائه دهند.
حجتالاسلام صادقی همچنین به مدیران دستگاه قضائی توصیه کرد که روابط عمومیها را پشتیبانی کنند و امکانات لازم را برای انجام وظایف خود در اختیار آنها قرار دهند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن به اصلاح تصویر ذهنی مردم کمک کنند.
معاون قوه قضائیه به فعالیتهای مثبت مسئولان قضائی استان اشاره کرده و به مسئول روابط عمومی استان نیز بابت فعالیتهای مؤثر و ارتقای جایگاه روابط عمومی در دستگاه قضائی تبریک گفت.