خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 28 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اشکالی ندارد واقعیت‌ها را صادقانه به مردم بگوییم - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 28 اردیبهشت 1404 - 08:53
استاندار اردبیل، گفت: هیچ اشکالی ندارد که روابط عمومی ها و اصحاب رسانه وضعیت موجود را به همراه ایرادات، اشکالات و نارسایی های احتمالی صادقانه به مردم اطلاع رسانی کرده و بیان هنرمندانه ای داشته باشند.
روابط،عمومي،اردبيل،يگانه،امامي،استاندار،يادآور،مديران،مشاركت ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسعود امامی یگانه شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان که در گرامیداشت روز روابط عمومی‌ها و اطلاع‌رسانی در سالن همایش کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی جز مشاغل هم پاسخگوی دستگاه‌های اجرایی و هم انتقال‌دهنده مطالبات مردم به مجموعه خود باشند.
وی کار در این عرصه را همراه با خلاقیت، نوآوری و صبر و تحمل یادآور شد و افزود: تصمیم‌گیری‌های به موقع و درست در بحران‌ها یکی از وظایف خطیر روابط عمومی‌ها است تا زمینه برای حل دغدغه‌ها و مشکلات فراهم آید.
استاندار اردبیل تصریح کرد: برخلاف ادعاهایی که می‌‌شود، نصب بنر در حیطه وظایف روابط عمومی‌ها بسیار مهم است چرا که روشنگری افکار عمومی از طریق بنر، پلاکارد و سایر ابزارهای اطلاع‌رسانی می‌تواند به آگاهی‌بخشی عمومی کمک کند.
امامی یگانه گفت: بنده قبول ندارم که مسئولان روابط عمومی خارج از حوزه ریاست انتخاب و یا در مورد انتصاب آنها تصمیم‌گیری شود بلکه باید خود مدیران به صورت تخصصی افراد توانمند را در این حوزه برگزینند چرا که نزدیکترین فرد به مدیریت روابط عمومی خواهد بود.
وی با بیان خاطراتی از دوران مسئولیت روابط عمومی استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: باید روابط عمومی‌ها سریع و بی‌پرده به مدیران ضعف‌ها و کاستی‌ها و موضوعات مطرح شده در جامعه را منعکس کنند تا زمینه برای حل مشکلات و نارسایی‌ها فراهم شده و مدیران نیز با پذیرش نقد دلسوزانه در مسیر گره‌گشایی از مشکلات گام بردارند.
استاندار اردبیل اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های جدی روابط عمومی‌ها برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های مختلف است که در این زمینه در قالب شورای روابط عمومی بهتر است به این اصل توجه کنیم که جلسات مسئله محور بوده تا به سمت حل مشکلات و مسائل برویم.
امامی یگانه آموزش روابط عمومی‌ها و فعال‌سازی شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها را به دور از هرگونه تشریفات و برخوردهای مقطعی یادآور شد و بیان کرد: در کنار روابط عمومی‌ها، رسانه‌ها بازوی توانمند جهاد تبیین هستند که باید در این عرصه همراهی و همدلی بیشتر این 2 مجموعه را شاهد باشیم تا اطلاع‌رسانی‌‌ها به شکل صحیح و درست اتفاق بیفتد.
وی در ادامه یادآور شد: بهتر است با پرهیز از وعده‌های نابه‌جا، صادقانه و شفاف با مردم سخن بگوییم و این امر هیچ اشکالی ندارد که بیان مسائل و موضوعات با دقت و در عین حال با صداقت کامل انجام شده و در مواجهه با مردم بتوانیم اصل واقعیت‌ها را بیان کرده و منعکس کنیم.
استاندار اردبیل تاکید دولت چهاردهم را در انتخاب رفتار صادقانه با مردم در مسیر حرکت‌های مدیریتی یادآور شد و اظهار کرد: هدایت و مدیریت افکار عمومی باید از سمت مطالبه گری به سمت مشارکت جویی مردم سوق پیدا کند.
امامی یگانه تصریح کرد: در همین موضوع قطعی برق و ناترازی انرژی ضروری است تا به جای متهم کردن این و آن، واقعیت‌ها را به مردم بگوییم و مشارکت آنها را در مصرف بهینه انرژی شاهد باشیم.
وی گفت: باید این اصل را فراموش نکنیم که بخشی از این ناترازی مربوط به رشد صنایع در سال‌های گذشته است و باید افکار کنیم که کشور ما صنعتی شده و در مسیر صنعتی شدن گام‌های جدی برداشته شده است.
استاندار اردبیل افزود: در کنار جلب مشارکت مردم و گذر از مطالبه‌گری، بهتر است در همه ابعاد حتی نهضت مدرسه‌سازی و برقراری عدالت آموزشی نیز از همین ظرفیت بهره گرفته و مردم را پای کار بیاوریم تا زمینه ساخت فضاهای آموزشی با مشارکت خود مردم فراهم آید.
امامی یگانه در ادامه خاطرنشان کرد: از بیان دغدغه‌های روابط عمومی‌ها قدردانی می‌کنیم و قطعا پیگیری‌های لازم را برای ارتقای پست روابط عمومی، تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای فعال در این حوزه و پرداختی عادلانه همراه با مشوق‌ها برای روابط عمومی‌ها را انتظار داریم.
وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم تا در مناسبت‌های مختلف در قالب نمایشگاه‌هایی شاهد انعکاس عملکرد دستگاه‌های مختلف با محوریت روابط عمومی باشیم و در این بین انتظار می‌رود روابط عمومی‌ها از ظرفیت رسانه‌ها نیز به شکل کامل استفاده کنند.
استاندار اردبیل بیان کرد: نباید در مقابل نقد رسانه‌ها، روابط عمومی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برآشفته شوند، چرا که اگر نقد منصفانه باشد باید آن را پذیرش کرد و اگر هم غیرمنصفانه و یا سیاسی باشد ایراد و اشکالی ندارد و به جای شکایت از رسانه، بهتر است نسبت به این امر بی‌تفاوت باشیم تا مردم جایگاه رسانه شایسته و مغرض را خود تعیین کنند.
انتهای پیام/131/