خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 27 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کتاب «فلسفه رسانه» به بازار آمد

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 27 اردیبهشت 1404 - 15:23
کتاب «فلسفه رسانه» که به بررسی رابطه تاریخی و معاصر بین فلسفه و رسانه می‌پردازد منتشر شد.
عصر،كتاب،ديجيتال،فلسفي،فلسفه،رسانه

به گزارش خبرنگار مهر، رسانه‌ها در عصر حاضر به یکی از ارکان اساسی شکل‌دهی به اندیشه، فرهنگ و هویت انسان‌ها تبدیل شده‌اند و فهم فلسفی رسانه‌ها بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد.
کتاب «فلسفه رسانه» به بررسی رابطه تاریخی و معاصر بین فلسفه و رسانه می‌پردازد.
این کتاب نوشته مینا اسکوئی و محسن بدره در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به چاپ رسیده است.
نویسندگان با ردیابی این ارتباط از یونان باستان تا عصر دیجیتال، نشان می‌دهند که درک امروزِ رسانه‌ها بدون توجه به تاریخشان ناقص است.
این اثر با تحلیل تأثیرات انقلابی فناوری‌های رسانه‌ای مانند چاپ، تلفن و رایانه، خواننده را به بازاندیشی درباره نقش رسانه‌ها در شکلدهی به ایدئولوژی و عمل دعوت می‌کند.
کتاب با رویکردی باستان‌شناختی، «منطق میانجیگری» را از عصر فیثاغورث تا محاسبات دیجیتال دنبال می‌کند و دوگانه آنالوگ-دیجیتال را به عنوان محوری فلسفی برجسته می‌سازد…