خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 27 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سردار نائینی: رسانه‌های معاند نگاه غیرواقعی از ایران منعکس می‌کنند

مهر | سیاسی | شنبه، 27 اردیبهشت 1404 - 13:58
سخنگوی سپاه گفت: امروز رسانه‌های معاند علیه جمهوری اسلامی ایران تصویر می‌سازند و سعی می‌کنند نگاه غیرواقعی از ایران به جهان پیرامون انعکاس دهند.
دشمن،روابط،عمومي،سپاه،نگاه،معاون،جنگ،نائيني،گفتمان،سردار،عمل ...

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی‌محمد نائینی معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در «همایش ملی مدار امید» که صبح امروز در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: هدف روابط عمومی پیوند دادن دل‌هاست و روز و شب ندارد.
روابط عمومی برای مقابله با جنگ روانی دشمن دائماً در حال انجام عملیات است.
معاون روابط عمومی سپاه با اشاره به اینکه نگاه غرب به رسانه یک نگاه پروپاگاندایی و تبلیغاتی است، اما نگاه ما به روابط عمومی بصیرتی است، عنوان کرد: ما باید با هویت خودمان یک روز را مانند روز خبرنگار برای روابط عمومی‌ها به ثبت برسانیم.
سردار نائینی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها و مدیران رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای مسئولیت خطیر تولید سرمایه اجتماعی را دارند که مهمترین مولفه است و شاخص‌های مهم آن منزلت، ایمان و معنویت است.
وی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها مسئول تصمیم سازمان‌ها هستند و مدیران روابط عمومی منزلت و اعتماد تولید می‌کنند؛ شما امروز افسران جنگ نرم هستید که دشمن از طریق آن جامعه را ناامید می‌کند.
سردار نائینی با بیان اینکه افکار عمومی مولفه اصلی قدرت است، یادآور شد: نگاه به ژئوپلتیک قدرت از منظر رسانه‌ها و انعکاس اخبار حائز اهمیت است.
معاون روابط عمومی سپاه تصریح کرد: امروز رسانه‌های معاند علیه جمهوری اسلامی تصویر می‌سازند و سعی می‌کنند نگاه غیرواقعی از ایران به جهان پیرامون انعکاس دهند.
معاون روابط عمومی سپاه با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند مسئولان را در بین توده مردم تخریب کند، اضافه کرد: امروز در حوزه رسانه باید تلاش کنیم تا تصویرسازی غلط و دروغین دشمن را برهم بزنیم؛ همچنین باید در مقابل گفتمان مایوس سازی دشمن، گفتمان مقاومت و پیشرفت را ترویج دهیم.
وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند تا جنگ رسانه‌ای را به نفع خود تغییر دهد، تصریح کرد: رسالت ما این است که جنگ رسانه‌ای و شناختی دشمن را بشناسیم و مطابق با آن آرایش جنگی بگیریم.
سردار نائینی افزود: مدیریت روابط عمومی کاری سخت و پیچیده و ترکیبی از مدیریت و مهارت است؛ ما باید دانش خود را افزایش دهیم و اشراف خوبی روی جنگ روانی دشمن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در میدان عمل باید ابتکار پیش‌دستانه داشته باشیم و دشمن را مجبور کنیم در میدان عملیات ما بازی کند، تصریح کرد: عملیات روانی بخش قابل توجهی از عملیات رسانه‌ای دشمن است و یک تهاجم رسانه‌ای به حساب می‌آید.
معاون روابط عمومی سپاه با اشاره به اینکه ایران امروز یک قدرت منطقه‌ای است، گفت: ترویج گفتمان مایوس‌سازی یکی از تاکتیک‌های مهم دشمن است که باید در مقابل آن دستاوردهای انقلاب را با سازوکارهای مختلف ترویج داد؛ همچنین باید زیر ساخت‌های اقتصاد، عدالت، رفاه و توسعه اجتماعی را در قالب جهاد تبیین مطرح کنیم.
وی با بیان اینکه در عرصه رسانه‌ای نباید مقهور دشمن شد، ادامه داد: باید گفتمان انقلاب اسلامی تبیین شود و اگر این موضوع درست تبیین نشود، همه چیز تحت الشعاع قرار گرفته و پوچ و بی هویت می‌شود؛ تک‌های امروز دشمن نتیجه پاتک‌های ما است و همیشه باید در حوزه آفند و پدافند آماده باشیم.