خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 27 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روابط عمومی و رسانه

مهر | استان‌ها | شنبه، 27 اردیبهشت 1404 - 11:06
بوشهر- روابط عمومی با ارائه اطلاعات دقیق و سازنده به رسانه‌ها، به ارتقای تصویر سازمان و تعامل با مخاطبان کمک می‌کند.
عمومي،روابط،ارتباطات،اطلاعات،رسانه،نقش

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مجتبی تن زاده *: روابط عمومی و رسانه دو مفهوم بسیار مهم در دنیای ارتباطات هستند.
روابط عمومی به عنوان یک رشته تخصصی، هدفش ایجاد و حفظ ارتباطات مؤثر بین سازمان‌ها و مخاطبانشان است.
رسانه نیز به عنوان یک ابزار قدرتمند، نقش بسیار مهمی در انتقال اطلاعات و ارتباطات دارد.
روابط عمومی به عنوان یک رشته تخصصی، هدفش ایجاد و حفظ ارتباطات مؤثر بین سازمان‌ها و مخاطبانشان است.
این رشته شامل فعالیت‌هایی مانند اطلاع‌رسانی، مدیریت بحران، ارتقای تصویر سازمان و تعامل با رسانه‌ها و مخاطبان است.
رسانه به عنوان یک ابزار قدرتمند، نقش بسیار مهمی در انتقال اطلاعات و ارتباطات دارد.
رسانه‌ها شامل مطبوعات (روزنامه‌ها، مجلات و …)، رسانه‌های الکترونیکی (تلویزیون، رادیو و …) و رسانه‌های آنلاین (وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و …) هستند.
روابط عمومی در رسانه نقش بسیار مهمی دارد.
این نقش شامل موارد زیر است؛
۱.
اطلاع‌رسانی: روابط عمومی به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای رسانه‌ها عمل می‌کند.
۲.
مدیریت بحران: در شرایط بحرانی، روابط عمومی به عنوان یک واحد تخصصی، به مدیریت بحران و ارائه اطلاعات دقیق به رسانه‌ها می‌پردازد.
۳.
ارتقای تصویر سازمان: روابط عمومی با ارائه اطلاعات مثبت و سازنده به رسانه‌ها، به ارتقا تصویر سازمان کمک می‌کند.
۴.
تعامل با رسانه‌ها: روابط عمومی با تعامل با رسانه‌ها، به ایجاد و حفظ ارتباطات مؤثر بین سازمان و مخاطبانش کمک می‌کند.
رسانه نیز در روابط عمومی نقش بسیار مهمی دارد.
این نقش شامل ۳ مورد است؛
۱.
انتقال اطلاعات
۲.
شکل‌دهی به افکار عمومی
۳.
نظارت بر عملکرد سازمان‌ها
روابط عمومی و رسانه دو مفهوم بسیار مهم در دنیای ارتباطات هستند.
روابط عمومی با ارائه اطلاعات دقیق و سازنده به رسانه‌ها، به ارتقای تصویر سازمان و تعامل با مخاطبان کمک می‌کند.
رسانه‌ها نیز با انتقال اطلاعات و شکل‌دهی به افکار عمومی، به روابط عمومی کمک می‌کنند.
*مسئول روابط عمومی دانشگاه ملی مهارت استان بوشهر