خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 26 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نقش مهم روابط عمومی ها در فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی

مهر | استان‌ها | جمعه، 26 اردیبهشت 1404 - 10:12
شیراز-درفضای کنونی ناترازی انرژی درکشور، روابط عمومی ها به صورت پیوسته یکی از ارکان اصلی ارتباط با مردم هستد که نقش محوری دراطلاع‌رسانی،فرهنگ‌سازی وجلب اعتماد عمومی برای رفع این مشکل دارند.
روابط،برق،عمومي،ارتباطات،جلب،صنعت،اطلاعات،مديريت،نقش،مصرف،جا ...

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- محمدرسول تحفه*: روز ۲۷ اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.
دنیای امروز دنیای ارتباطات است و ما در عصری زندگی می‌کنیم که به دوره انفجار اطلاعات، گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و فضای مجازی شهرت یافته و دسترسی به اطلاعات، به یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه و پیشرفت در جوامع تبدیل شده است.
انسان امروزی برای ادامه زندگی و کسب موفقیت نیازمند ارتباط و کسب اطلاعات از جهان پیرامون خود است و در این میان فعالان عرصه روابط عمومی نقش انکار ناپذیر در انتقال صحیح، دقیق و صادقانه اندیشه‌ها، رویکردها و تحولات سازمان مطبوع خود به افکار عمومی داشته و از سوی دیگر مدیریت ارتباطات اجتماعی و ارتباطات انسانی را نیز برعهده دارند.
اهمیت جایگاه روابط عمومی در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده؛ به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌ها وابسته شده است.
صنعت برق از جمله صنایعی است که در رشد و پیشرفت جامعه از جایگاه خاصی برخورداراست و از این رو روابط عمومی‌های این صنعت مهم و حیاتی در تمامی فرآیندهای درون و برون شرکت، در زمینه آگاهی بخشی، فرهنگ سازی، مدیریت مصرف و … نقش و سهم بسیار مهم و برجسته ای ایفا می‌کنند.
روابط عمومی‌های صنعت برق در راستای ایجاد اعتماد بین بدنه اجرایی و مردم و همچنین جلب مشارکت مردمی و افزایش سرمایه اجتماعی پیوسته در حال تلاش و کوشش هستند و سعی دارند با برقراری تعامل مناسب با بخش‌های مختلف جامعه و بهره مندی از زبان تأثیرگذار و البته قابل درک برای عموم برای تأمین برق مطمئن و پایدار و جلب رضایتمندی و آسایش مردم اقدام کنند.
در فضای کنونی که ناترازی مصرف انرژی در کشور به مسأله‌ای جدی تبدیل شده است، روابط عمومی‌های صنعت برق پیوسته در تلاشند به عنوان یکی از ارکان اصلی ارتباط میان سازمان‌ها و جامعه، نقشی محوری در اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و جلب اعتماد عمومی ایفا کرده و با ایجاد و حفظ ارتباطات دو سویه بین سازمان و مخاطبان و از سوی دیگر انعکاس درست، دقیق و به موقع فعالیت‌های صورت گرفته در مسیر خدمت به مردم، نقش سازنده و مثبتی در پویایی و رشد سازمان و همچنین جلب مشارکت مشترکان و فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق داشته باشند.
*مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس