خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 28 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مشاور وزیر کشور: روابط عمومی دولتی باید اعتمادسازی کند

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1404 - 16:53
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با تاکید بر ضرورت به روزرسانی روابط عمومی گفت: با توجه به تغییرات در سلیقه مخاطبان، روابط عمومی باید به سمت استفاده از محتوای کوتاه و جذاب، و همچنین بهره گیری از روش های نوین اطلاع رسانی حرکت کند.
عمومي،روابط،حوزه،اشاره،دست،كشور،محتواي،مخاطبان،ارتقاي،مخاطب، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حمید خواجه‌نژاد در همایش بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط‌ عمومی با اشاره به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه در دنیای امروز گفت: محور اصلی این نشست، ارائه راهکارهایی برای ارتقای عملکرد روابط عمومی و تطبیق آن با نیازهای مخاطبان در عصر دیجیتال است.
وی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در جلب اعتماد عمومی افزود: روابط عمومی فراتر از یک وظیفه سازمانی، نیازمند ایجاد ارتباط موثر با مردم و جلب اعتماد آن‌ها است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور به شباهت‌ها و تفاوت‌های روابط عمومی دولتی و خصوصی پرداخت و اظهار کرد: روابط عمومی دولتی بر اعتمادسازی و ارائه چهره‌ای مثبت از سازمان تمرکز دارد، اما روابط عمومی خصوصی بر برندسازی و افزایش درآمدزایی متمرکز است.
وی با اشاره به ضرورت به‌روزرسانی روابط عمومی بیان کرد: با توجه به تغییرات در سلیقه مخاطبان، روابط عمومی باید به سمت استفاده از محتوای کوتاه و جذاب، و همچنین بهره‌گیری از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی حرکت کند.
مشاور وزیر کشور تصریح کرد: مخاطب امروز ما، خود یک کاربر کنشگر است و با یک گوشی همراه هوشمند می‌تواند روایتی را شکل دهد؛ اگر روایت اول را از دست بدهیم، جبران آن دشوار است.
وی گفت: در عصر حاضر، اطلاع‌رسانی سریع و دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است و روابط عمومی باید با بهره‌مندی از منبع خبر معتبر و مرجع به این مهم دست یابد.
خواجه‌نژاد تصریح کرد: دوران تولید محتوای یک‌سویه به پایان رسیده است و روابط عمومی باید از طریق شنیدن فعال، رابطه‌ای دوسویه با مخاطب برقرار کند.
وی خاطرنشان کرد: برای موفقیت در حوزه روابط عمومی، نیاز به همکاری و تعامل بین تمام ذینفعان و همچنین توجه به نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها وجود دارد.
مشاور وزیر کشور با اشاره به مدیریت اطلاع‌رسانی بحران‌ها بیان کرد: در بحران‌ها نباید اظهار نظرهای شتاب‌زده و بدون بررسی دقیق، صورت گیرد، بلکه باید ضمن به دست گرفتن جریان خبری، به اقتضای زمان حادثه ورود به هنگام داشت و آمارهای متقن منتشر کرد.
وی در انتها با تأکید بر به‌کارگیری راهکارهای نوین در حوزه روابط عمومی گفت: این حوزه باید بتواند نقش مؤثرتری در مدیریت راهبردی و ارتقای جایگاه سازمان‌ها ایفا کند.
انتهای پیام/163/.