مشاور وزیر کشور: روابط عمومی دولتی باید اعتمادسازی کند
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با تاکید بر ضرورت به روزرسانی روابط عمومی گفت: با توجه به تغییرات در سلیقه مخاطبان، روابط عمومی باید به سمت استفاده از محتوای کوتاه و جذاب، و همچنین بهره گیری از روش های نوین اطلاع رسانی حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حمید خواجهنژاد در همایش بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به بررسی چالشها و فرصتهای این حوزه در دنیای امروز گفت: محور اصلی این نشست، ارائه راهکارهایی برای ارتقای عملکرد روابط عمومی و تطبیق آن با نیازهای مخاطبان در عصر دیجیتال است.
وی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در جلب اعتماد عمومی افزود: روابط عمومی فراتر از یک وظیفه سازمانی، نیازمند ایجاد ارتباط موثر با مردم و جلب اعتماد آنها است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور به شباهتها و تفاوتهای روابط عمومی دولتی و خصوصی پرداخت و اظهار کرد: روابط عمومی دولتی بر اعتمادسازی و ارائه چهرهای مثبت از سازمان تمرکز دارد، اما روابط عمومی خصوصی بر برندسازی و افزایش درآمدزایی متمرکز است.
وی با اشاره به ضرورت بهروزرسانی روابط عمومی بیان کرد: با توجه به تغییرات در سلیقه مخاطبان، روابط عمومی باید به سمت استفاده از محتوای کوتاه و جذاب، و همچنین بهرهگیری از روشهای نوین اطلاعرسانی حرکت کند.
مشاور وزیر کشور تصریح کرد: مخاطب امروز ما، خود یک کاربر کنشگر است و با یک گوشی همراه هوشمند میتواند روایتی را شکل دهد؛ اگر روایت اول را از دست بدهیم، جبران آن دشوار است.
وی گفت: در عصر حاضر، اطلاعرسانی سریع و دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است و روابط عمومی باید با بهرهمندی از منبع خبر معتبر و مرجع به این مهم دست یابد.
خواجهنژاد تصریح کرد: دوران تولید محتوای یکسویه به پایان رسیده است و روابط عمومی باید از طریق شنیدن فعال، رابطهای دوسویه با مخاطب برقرار کند.
وی خاطرنشان کرد: برای موفقیت در حوزه روابط عمومی، نیاز به همکاری و تعامل بین تمام ذینفعان و همچنین توجه به نظرات و دیدگاههای آنها وجود دارد.
مشاور وزیر کشور با اشاره به مدیریت اطلاعرسانی بحرانها بیان کرد: در بحرانها نباید اظهار نظرهای شتابزده و بدون بررسی دقیق، صورت گیرد، بلکه باید ضمن به دست گرفتن جریان خبری، به اقتضای زمان حادثه ورود به هنگام داشت و آمارهای متقن منتشر کرد.
وی در انتها با تأکید بر بهکارگیری راهکارهای نوین در حوزه روابط عمومی گفت: این حوزه باید بتواند نقش مؤثرتری در مدیریت راهبردی و ارتقای جایگاه سازمانها ایفا کند.
انتهای پیام/163/.